Direktlänk till inlägg 30 januari 2024

Trevligt fikabesök!

Av Kicki Fredlund - Tisdag 30 jan 17:17

Jag började baka bullar och ett par kakor redan direkt efter frukost, för vi skulle få fikagäster till 11-kaffet.


 

Det var Joanna och Gabriella som kom. Tyvärr var Joanna lite i tidsnöd, då hon hade ett inbokat möte på e.m

 

 

Onyx är nu 6 v på väg.

 

 

Som vanligt när Joanna kommer hit, så klipper hon klorna på hundarna. Här är det Maya som får sin pedikyr.

 

 

Sen kom turen till Onyx som i avslappnad stil visar upp sin gravidmage.

 

 

Presenter fick vi också, en så söt liten necessär.

 

 

Hundarna fick varsin klöv. Maya avvaktade länge med att ta sig an sin. 

 

 

 
 
Ingrid

Ingrid

Tisdag 30 jan 22:08

Så duktig du är Kicki som bakar och står. Det måste ha varit en tidig frukost om baket skulle vara klart till elva.
Så skönt att du får hjälp med kloklippningen. Det kan vara knepigt har jag förstått.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

Onsdag 31 jan 11:12

Nejdå, frukosten var i vanlig tid 8-8,30 och sista plåten kom ur ugnen 10 minuter innan Joanna kom.

Jag behöver egentligen ingen hjälp med att klippa klorna på hundarna, jag gör det ca var tionde dag.
Men eftersom jag inte vågar klippa lika kort som Joanna, så är det bra att få den extra klippningen när hon är här.

Ha en fin dag!
Här var det -4 i morse, men solen skiner så det blir nog en fin dag.
Kram

 
Anki

Anki

Onsdag 31 jan 08:56

Nybakade bullar ... mums!
Härlig stil på Onyx!
Jättesöt necessär ... det blev ett trevligt besök!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

Onsdag 31 jan 11:07

Ja, bullbaket var ett måste när vi väntade fikagäster för det var tvärslut i frysen.
Att ligga på det viset och få klorna klippta är inget problem för Onyx.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards