Direktlänk till inlägg 8 januari 2024

Bara klantig eller helt borta?

Av Kicki Fredlund - Måndag 8 jan 16:04

I morse åkte jag till Falu lasarett till något jag var helt säker på var en efterkontroll på min starroperation, jag har ju en hel del problem med ögonen efter den.


Åkte hemifrån 9,45 för att hinna i tid till 10,50. Kallt som sjutton, men bilen startade snällt, det var mellan -20 och -15 beroende på var jag var utefter vägen, halt var det överallt, inte bara genom skogen.


Fick leta länge efter en parkeringsplats, det var otroligt fullt på alla parkeringar, sen krånglade p-automaten, inte ovanligt just där. Men när jag försökt att notera min parkering med betalkortet i tio minuter så gav jag upp och lämnade bilen utan kvitto, beredd på p-böter av nån nitisk p-vakt.


 


Tio minuter försenad ångar jag in på ögonmottagningen, bara för att få veta att jag inte hade nån tid hos dem över huvud taget.


Ringde hem till Berra som fick läsa innantill på kallelsen. Kallelsen var till honom och inte till mig!!!!


Stress, eller bara allmänt dum i huvudet, jag vet inte men hur förbannad var jag inte på mig själv när jag körde hem de 5,5 milen. 11 så jävla onödiga mil!


Jag bjuder på några vackra vinterbilder tagna på vägen hem.


     

Strax hemma.



 
 
Ingen bild

Yvonne

Måndag 8 jan 17:02

Vackra foton!
Vad har du för problem med ögonen och varför?

Kicki Fredlund

Tisdag 9 jan 09:55

Jag är opererad för gråstarr på båda ögonen för ca 6 månader sen. Ser hur bra som helst efter det, men har en massa andra problem, som t.ex torra ögon, kliande ögon, ljuskänslig så jag har solglasögon på mig utomhus, även när det är mulet.

 
paula

paula

Måndag 8 jan 20:55

Meh, så tokigt, och varför kom du inte på en fika?
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

Tisdag 9 jan 09:49

Hade inte en tanke på det, ville bara hem igen. Ingenting blev uträttat heller av det som jag skulle gjort.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

Måndag 8 jan 21:57

Vilket försmädligt misstag. Du körde i onödan och Berra missade sin tid. Du är säkert inte alls dum i huvudet, utan det är bara så det kan gå.
Väldigt vackra vinterbilder fick du i alla fall. Den sista är ju helt magiskt fin!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

Tisdag 9 jan 09:47

Om du bara visste så arg jag var på mig själv, så klantigt!
Nu får Berra lov att invänta en ny kallelse.
Vintern är vacker att titta på när det är kallt ute.
Idag har det slagit om helt och det är bara-2 grader.
Kram

 
Anki

Anki

Tisdag 9 jan 10:15

inte alls så konstigt med tanke på hur du haft det under senare tid. Klart du måste vara stressad, men såklart förstår jag att du är arg på dig själv, både för en onödig resa i halkan och för att Berra missade sin tid.
Vackra vinterbilder blev det på hemvägen i alla fall!
Önskar dig en bra tisdag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

Tisdag 9 jan 10:18

Men jag blev så förbannad på mig själv, att jag inte fick nånting uträttat av det jag tänkt göra när jag ändå var ut med bilen.
Ha en bra dag du me'!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards