Direktlänk till inlägg 8 juni 2023

Hann med en del i alla fall.

Av Kicki Fredlund - 8 juni 2023 15:59

Det var lagom varmt för att göra lite nytta utomhus, ca 17 grader, tyvärr ganska blåsigt.


Jag klippte gräset på framsidan, det börjar bli väldigt torrt nu. Baksidans gräs var ingen ide' att ge sig på, det har knappt vuxit alls på en vecka.


I omgångar har jag varit ute och dragit upp massor av den förhatliga kirskålen, som invaderar överallt.


Tog in årets första rabarber.


     

Gick med hundarna till sjön, som hade ovanligt klart vatten idag.

 

 

Fick vända med hundarna innan badplatsen, då jag hörde gott om barn som stojade där.

 

   

Hela förmiddagen har en grävskopa och en lastbil hållit till på allmänningen med att skrapa fram gångplattorna ordentligt och kört bort en massa jord.

 

 

Plattorna har varit ganska övervuxna innan, jag visste inte att de var så pass stora.

 

Jag hämtade två kannor vatten i dammen och vattnade bl.a tomatplantorna i växthuset.


 

När vi var på Granngården i går så köpte jag några blommor. Jag har aldrig sått så lite blommor som i år. Dessutom har de flesta dött innan jag ens hunnit skola dem. Det kvarstår att få dem i krukor.

 

 

Gurkplantorna lever också en tynande tillvaro.

 

 

Jag vet fortfarande inte vem som stökar till i rabatten om nätterna. Men mina bestick och blompinnar hindrar inte framfarten speciellt mycket.

 

 

Onyx är fortfarande irriterad runt ögonen, hon är även röd på insidan av låren.

 

 

Efter promenaden så badade jag Maja, hon fäller fortfarande kopiösa mängder med hår.

 

 

Vi åt ugnspannkaka.

 

 

När ugnen ändå var varm så gjorde jag en "hallon"kaka, men med rabarber.

 

 

Häromdagen la jag klart det sista pusslet, nu blir det nog pusselstopp fram till vintern.


I morgon blir det att packa för nästa utställning, nu i Vänersborg lördag och söndag.



 
 
Ingrid

Ingrid

8 juni 2023 22:14

Så skönt för hundarna att få ta sig ett bad nu när det är varmt. Den där kakan med rabarber ser väldigt god ut. Rabarberpaj älskar jag, men med reumatiker i familjen är det inte så lämpligt. Förr gjorde jag alltid en liten äppelpaj till dem som inte kunde äta rabarber. Lycka till i Vänersborg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

12 juni 2023 08:10

Hundarna går gärna i den lilla baljan, men jag får passa på dem lite så de inte springer in i huset direkt när de är blöta.
Kakan gör jag med de bär/frukt som finns för tillfället, oftast hallon, för det har jag alltid i frysen, men nu blev det rabarber och på hösten ofta äpplen.
Kakan är så otroligt lätt att göra, så den passar mig som vill att det ska vara lite enkelt.
Det gick bra i Vänersborg, t.o.m väldigt bra på söndagen, då Maya blev bästa tik av alla frallatikarna.
Kram

 
paula

paula

11 juni 2023 15:42

Du hann hälsa på anki före mig!Vi flyttade nästan samtidigt, hon hann lite före mig, o bägge har vi småttiga hem, jag har ännu mindre än hon. Så trist ändå med din värk i kroppen, finns det inget som hjälper? Är det ryggen, höfterna eller benen som är värst? Jag borde töja o stretcha mer men fuskar och glömmer bort. Imorgon börjar riktiga värmeböljan, fy bubblan, då låser vi in oss/Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

12 juni 2023 08:03

Anki hade en jättetrevlig lägenhet med hur mycket förvaringsmöjligheter som helst.
Hon kommer och sover hos oss när hon åker upp och hälsar på dig.
Det som är värst när jag går på stumma underlag som asfalt är allt, benen, höfterna och ryggen.
Ja, nu ska det visst bli varmt några dar.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards