Direktlänk till inlägg 24 april 2023

Utställning i Västerås igår, O-kullen 4 år.

Av Kicki Fredlund - 24 april 2023 15:13

Igår drog Gabriella och jag iväg till Västerås. Berra stannade, av egen vilja, hemma så vi kunde ta min bil.


Eftersom det var 20 hundar av annan ras innan frallorna, så räckte det att åka från Hedemora 7.30 och ändå vara framme i god tid.


Tur att inte Berra var med, han hade aldrig klarat att gå till hallen från den parkeringsplats vi fick. Det måste ha varit minst 500 m.


Det blev lite si och så med fotandet. Långt avstånd i ringen och dålig skärpa. Bilderna är blandat mina och Gabriellas.


Falcon hade 4 stycken av sina valpar, som nu blivit 11 månader och gick i juniorklass för första gången.


 

Rossi, Little Hooligans Head Over Heels, är en liten kopia till Falcon.

 

  

Enda bilden från ringen på Falcon och hans kullbror Morris, båda fick exelent, men blev utan ck.


 

Falcon med sitt älskade pipdjur.

 

 

Kullbror Morris, Travarens Opal.

 

Juniortikarna var många, här står de i katalogordning, Falcons valpar 3,4 och 5:e hund i bild. Först står Giselas lilla söta tik som vann, fortsatte ända till BIR.


Alla Falcons valpar fick exelent, Little Hooligans Habibi fick även ck och blev trea i jkl. Joanna fick en uppfödargrupp med HP, Men blev "bara" tvåa, då även jag hade en uppfödargrupp och min grupp vann.


 

Little Hooligans uppfödargrupp. Habibi, Happy Go Lucky, Head Over Heels och High Life 

 

Jag missade att fråga om nån kunde fota min grupp. Jag hade heller ingen handler, så jag visade själv Onyx och Maya samtidigt.


Tyvärr missade jag helt att fråga Nina om hon ville stanna till finalen, så där var vi inte med.


Onyx fick även hon exelent och blev 4 i klassen.


O-kullen fyllde 4 år samma dag. Jag hade ju helt galet sagt att det var förra månaden.


Gratulerer med dagen sa den trevlige norske domaren Börge Espeland.


   

Maya fortsätter att imponera på domarna. Exelent ck och Bästa Veteran.

 

 

I Bästa Tikklass kom hon tvåa efter juniortiken (yngst och äldst).

 

Vi stannade till finalen och BIS-veteran. Maya stod kvar bland alla raserna till 6 st veteraner återstod, men hon blev inte bland de 4 främsta, men 5:a är inte heller dåligt.


Jag måste skriva om mina kängor (på bild). Innan jag åkte till Sundsvall förra veckan så var vi i Borlänge för jag skulle köpa skor. 


Sprang svettig i den ena affären efter den andra, men det fanns inte ens rätt storlek. I sista skoaffären säger expediten, vi har ju de här på rea om du vill prova.


Kängan passade precis. Priset var sänkt från 699 kr till 99 kr!!! Snacka om att göra ett fynd.

.

 

På hemvägen obligatorisk mat på ChopChop.


     


Berra hade heligt lovat att han skulle ha telefonen intill sig hela dagen och larmet till hemtjänsten på sig när jag åkte till Västerås. 


På hemvägen, för att tala om att jag var på G, så ringde jag nonstop 9 gånger efter varandra tills telefonsvararen gick på utan att han svarade.


Lite orolig blev jag ju. När jag kom hem 18,30 låg han i sängen och sov, medan telefonen var kvar i vardagsrummet. Tablå!



 
 
Anki

Anki

24 april 2023 18:54

Stort Grattis till fina resultat och grattis till skofyndet!
Så bra att det inte hänt Berra något, men jag förstår att du var orolig.
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

25 april 2023 09:12

Tack till båda gratulationerna.
Som jag svarade Ingrid, så var jag mer arg än orolig.
Han sov dessutom så jag fick inget svar när jag kom hem och ropade på honom.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

24 april 2023 21:58

Grattis till fina resultat som vanligt!
De där kängorna var verkligen ett fynd. Så snygga!
Jag kan tänka mig att du var orolig innan du kom hem och fick se att allt var ok med Berra.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

25 april 2023 09:10

Tack!
Ja, visst var det otroligt att få ett par skor för 99kr.
Jag var nog mer förbannad än orolig för att han inte hade telefonen med sig och hörde när jag ringde.
Kram

 
paula

paula

29 april 2023 00:19

Fantastiskt resultat, grattis, förstår att du orkar i o med alla fina placeringar. Hälsa Berra så gott, kram från oss, när kommer ni till Falun?

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

29 april 2023 09:07

Tack! Det går oftast väldigt bra. Den sociala biten på utställningarna är också trevlig.
Jag hoppas att det inte ska dröja för länge innan vi får tillfälle att träffas.
Jag ska ju till Falun på onsdag, men får inte köra bil då.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards