Direktlänk till inlägg 18 april 2023

Sundsvall söndag.

Av Kicki Fredlund - 18 april 2023 09:45

På söndagen var det Svenska Dvärghundsklubben (SDHK) som arrangerade utställningen för våra frallor.


Jag var så säker på att vi skulle vara i ridhuset i Timrå, för det har det varit tidigare. Tur att andra visste bättre, för utställningen var även på söndagen i Nordichallen, tillsammans med SKKs utställning.


Eftersom det var flera raser före frallorna, så åkte jag och Gabbi en timme senare än Linda och Molly.


Vi mötte upp med Karin halv 9, och hade säker vägvisning in till Sundsvall.


Dagens domare hette Jean-Jaques Dupas och var från Frankrike.


 

Falcon fick exelent och blev 3:a i klassen, men utan ck.

 

 

Onyx uppförde sig bra, hon t.o.m travade bra. Hon fick också exelent och placerade sig 4 i klassen.

 

 

Frallavalparna gick i en annan ring och dömdes av Sara Nordin. Här är Åsa med sin söta Krysmyntas Harmonia.

 

 

Men det var kullbrodern Krysmyntas Sokrates som blev BIR-valp och Cherjess Xpensive Lady blev BIM-valp.

 

Maya var, som för det mesta, ensam i veteranklassen. Hon fick exelent med ck och Bästa veteran.


Giselas otroligt söta import, juniortiken Cane Guardiano Fenomena tog sitt andra cert på raken. Hon gjorde sin försa officiela utställning dan innan. BIR blev Cherjess Universe.

 

Vi stannade till finalen, eftersom den startade redan strax efter kl 14.   


Maya blev BIS 4. Överlag gick det väldigt bra för fransk bulldogg i finalen, jag tror att de flesta vinnarna i de olika klasserna placerade sig.


 

Karin, som underhållit oss hemma hos Linda både fredag och lördag kväll, ville ha en selfie med mig, då hon blev riktigt starstrucked, när hon fick veta att jag var första tjej som fick proffs-licens att köra löp med killarna (1972)

 

Karin är en riktig "kalenderbitare" om allt som har med hästar och avel att göra. Jag fick reda på att vi fött upp 37 st travare (det var mer än vad jag själv hade koll på).

 

 

Packat och klart för hemresa.

 

 

Vi stannade strax utanför Hudiksvall och åt på det här stället, som jag tyckte hade så roligt namn. De hade dessutom toppengod mat, dagens för 115 kr, trots att det var söndag.

 

     


Gårdagen försvann som i dimma, jag var såå trött efter två ganska sömnlösa nätter och världens träningsvärk i skenbenen av allt gående på hårda golv.


Men idag är en ny dag och om en stund kommer Helena från Gävle.




 
 
Ingrid

Ingrid

18 april 2023 22:13

Grattis till fina resultat! Och vilken fin bild på dig tillsammans med Karin. Tänk om man varit lika rak och stilig som du.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

19 april 2023 17:57

Tack!
Rak och stilig, jag vet inte det jag.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards