Direktlänk till inlägg 5 februari 2023

Lite händer det ändå.

Av Kicki Fredlund - 5 februari 2023 09:48

Nu är vi en bit på väg in i februari, skönt, den månaden är ju i alla fall lite kortare.


Bilen är ju tillbaka, så jag har kunnat åka till Hedemora och veckohandla igen.


I fredags fick vi besök, det var planerat, men väldigt spännande.


Det var nämligen kusin Kalle med sambon Irene som kom på f.m.-fika


Kalle ringde till mig för ett par år sedan och vi har pratat några gånger sedan dess. 


Men då kände jag inte ens till hans existens, då jag har noll koll på släkten på min pappas sida.


Kalle är son till min pappas bror Ville, som jag heller aldrig träffat. Jag var inte ens 1 år gammal när min mamma och pappa skilde sig.


 

En stor bukett tulpaner fick vi.

 

 

Kalle var en tydlig Karlstedt, vilket han tyckte att även jag var.


Vi hade massor att prata om, hade kunnat hålla på hela dagen, men jag hade ett inbokat ärende på eftermiddagen.


Jag var bjuden på soppa och hembakad limpa hos Inger.

 

 

Denna fantastiskt aktiva kvinna, som vid 86 års ålder håller igång som vilken ungdom som helst.

 

 

Andra tulpaner att visa är dessa, som visserligen har vissnat nu, efter nära tre veckor, men det stod sig fina i 14 dagar! Blåbärsriset blommar!

 

Vädret har hållit sig runt 5-7 minusgrader senaste dagarna. Men idag är det -3 och det snöar lite.


Livsfarligt om glansisen nu ska döljas av lite snö.


 

Då kan man bli blåslagen, som Gabbi blev när hon for omkull på dold is.


 
 
Ingrid

Ingrid

5 februari 2023 10:46

Så trevligt besök ni fick! Det är roligt att få träffa släktingar även om de är avlägsna, men det här måste väl vara din kusin.
Oj så Gabbis ben ser ut. Man får verkligen passa sig när det är halt. En av våra frissor halkade omkull och bröt ena armen och skadade handen på den andra, så hon kan inte jobba på ett bra tag.
Ha en skön söndag!
Kram Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

5 februari 2023 11:58

Kalle är ju kusin på min pappas sida eftersom hans pappa och min var bröder.
Gabbi hade ändå lite tur, det kunde gått värre.
Ha en fortsatt fin helg du också!
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

5 februari 2023 11:45

Som alltid ser ni till att tynga ner Dalarna - snart kryper det fram släktingar genom tunnlar i Kina också, det är jag säker på.
Kalle är ju ett ovanligt fint namn tycker jag då och vit under hakan är han minsann precis som den Kalle jag känner! :)

Kicki Fredlund

5 februari 2023 11:56

Det var jättetrevligt att "hitta" en ny kusin.
Jag förstår att du gillade namnet :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards