Direktlänk till inlägg 9 november 2022

Onyx hemma igen.

Av Kicki Fredlund - 9 november 2022 12:28

 

Ordningen är återställd, nu kurar dom tillsammans igen, sen Onyx har varit hemifrån i hela 10 dagar.

 

I går följde Gabbi med mig till Uppsala för att möta Nina och hämta upp Onyx.


Jag hann uträtta en del i Hedemora medan jag väntade på att Gabbi skulle komma.


Tanka bilen, gå till systemet och Apoteket, även in till Sören för att få kanyler, då mina tagit slut. Maya ska ha sin Cytopointdos. Det var tre månader sen sist, det är ungefär så länge hon klarar sig på varje dos, utan att slicka på sina tassar.


 

Jag hann även ta en f.m.-fika på Wienerkonditoriet.

 

Jag körde till Uppsala där vi skulle träffa Nina till kl 14 på Fullerö strax utanför stan. Nu blev det lite senare p.g.a långa stopp vid trafikarbeten, asfaltsbeläggning bl.a


Tacksam för att Gabbi körde hem i mörker och regn.


  

Vi fikade, som Nina insisterade på att få betala, och vi satt en god stund i trevliga samtal.

 

Sen vandrade vi runt och tittade på alldeles otroligt mycket prylar som såldes på platsen.


Vissa saker var ganska intressanta, men inte för min plånbok, så det blev ingenting köpt.


   

Många utstansade saker i tunn rostig plåt/järn.

    

Vid entrén porlade ett litet vattenfall.

 

Nu är det bara att hålla tummar och tår för att det växer något i magen på Onyx.


Efter att ha velat i månader, för att inte säga ett helt år, så längtar jag nu och ser verkligen fram emot att få en sista kull med härliga valpar. 



 
 
Ingen bild

Ann-Marie

9 november 2022 14:15

Hej Kicki! Så du har varit i Fullerö, det har jag med om än för ganska många år sedan.En spännande affär det där.
Min dotter hyrde tillsammans med flera studentkamrater ett förfärligt hus alldeles bredvid. Hyresvärden var en hemsk person som lurade dem och lät dem frysa hela vintern.
Hoppas nu att du får de valpar som du längtar efter. Förstår att du vill uppleva smått en gång till det är ju det är ju så rart.
Jag har flyttat hem till Gotland p.g.a det skakiga läget som ingen vet något om. Vad,hur och om det blir något så känns det tryggt att vara på hemmaplan.
Hälsningar Ann-Marie

Kicki Fredlund

9 november 2022 17:37

Hej Ann-Marie!
Det är så trevligt när du hör av dig. Jag hoppas att det är bra med dig.
Bor du tillsammans med din dotter på Gotland, eller har du skaffat ett helt nytt boende?
Det var nåt alldeles otroligt vad mycket de hade att sälja på Fullerö.
Kram

 
Ingen bild

Ann-Marie

9 november 2022 17:48

Hej igen! Jag bor i huset tillsammans med dottern. Det är skönt att dela på alla kostnader som skjuter i höjden. Nu har jag packat ihop en fullt utrustad 2:a och kommer hem till ett redan fullt hus. Alla kartonger står i garaget, det kommer att ta tid att ta hand om dem. Måste göra mig av med mycket, jag får erkänna att jag är en riktig samlare. Kram

Kicki Fredlund

10 november 2022 10:17

Så bra att du kan bo med din dotter.
Samlare... Här har du en till.
Jag har påbörjat min "döstädning" för flera år sen. Men inte är det mycket som försvinner.
Jag blir så glad när nån av barnbarnen vill ha något.
Nu senast ville Emelie ha dalahästar, såna fick Berra ofta som hederspris på travet på 80-talet.
Nu fick Emelie två ganska stora. Nu har vi nog bara ett par tre stycken kvar och de är inte så stora.

 
paula

paula

10 november 2022 00:26

Håller alla tummar för att det gick vägen med parningen! Klart att du ska ha en kull, du har bestämt dig efter mycket velande...
Kram från pörtet

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

10 november 2022 10:10

Parningen gick bra och verkade vara i rätt tid, så nu är det bara att vänta och se.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

10 november 2022 07:06

Hej! Så ni har varit så nära Schnauzerstugan, ni! Tänk att jag missade er igen :) Jag försöker komma in i min macdator men hittar inte lösenordet, tänkte att det vore roligt att fotografera lite igen. Nåja, det ordnar sig väl så småningom.
Onyx ska få bära fram juveler, så roligt! 💕

Kicki Fredlund

10 november 2022 10:09

Men ett glömt lösenord är ingen ursäkt, det går att få ett nytt. Jag skulle bli outsägligt glad om du tog upp ditt bloggande igen, så man även kan få se dina fina bilder. Jag har ju inte sett nån bild på Kalle på flera år.

Bor du åt det hållet utanför Uppsala som Fullerö ligger?
Kan du inte skicka din adress i ett mejl till mig. Jag vet ju inte ens vad du heter i efternamn.
Ja, nu håller jag tummarna för att det finns nåt fint i magen på Onyx.
Ha det gott!

 
paula

paula

10 november 2022 22:35

Hej, har du alltid haft så här mycket reklam på sidan? Nu efter min datorstädning väller de fram överallt, kanske tog virusskyddet som är borta nu hand om en del förut. Var Onyx mottaglig så länge? Jag trodde det bara handlade om enstaka dagar, typ max fyra. Snart kommer Daniels kompis att börja löpa igen och då blir det inte kul här på gården...
Håller tummarna för att det blir många söta valpbebisar
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

11 november 2022 09:46

Jag vet inte hur mycket reklam du får upp på min sida, det brukar finnas en reklam varje gång.
Onyx blev kvar p.g.a att Cissi med familj kom hit torsdag - söndag, så jag inte kunde hämta Onyx, sen jobbade Nina natt, så måndagen var heller ingen lämplig dag för hämtning. Men eftersom hon fungerade bra med Ninas tikar och Nina inte hade nåt emot att ha Onyx där (tvärt om så gillade hon henne jättemycket).
Parad blev hon bara två ggr, dag 12 och 13 i löpet, sen fräste hon ifrån. Så nu är det bara att hoppas att nåt jäser där i magen.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards