Direktlänk till inlägg 31 augusti 2022

Lite städning.

Av Kicki Fredlund - 31 augusti 2022 10:21

Ibland kommer man inte undan. Någon veckostädning existerar inte här hemma, men när dammtussarna blir för många så får man ändå rycka upp sig.


Så idag åkte mattorna ut för skakning och snabeldraken fick göra sitt jobb. Våtmoppning kvarstår, men jag får hämta andan lite först.


En maskin blev tvättad och en ny på gång.


Klockan 13 idag ska jag besöka en för mig ny veterinärklinik. Det är tanden som jag vill ha bort på Onyx som är orsaken till besöket.


 

Igår kom kotten tidigare, klockan var inte ens 22.

 

Jag var ut och kollade i en reklampaus, när jag tittade på Morden i Sandhamn.



 
 
Ingrid

Ingrid

31 augusti 2022 11:20

Visst måste man ta ett tag då och då så att inte hemmet förfaller totalt. Jag tycker att blir väldigt dammigt här, men skyller på att den effektiva ventilationen snor runt med alla partiklar.
Hoppas att det går bra på veterinärbesöket!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

31 augusti 2022 11:39

Tyvärr är inte städning prio 1 på min att-göra-lista, men ibland måste man rycka upp sig.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

31 augusti 2022 15:56

Kotten blir mätt och belåten - så roligt att han och hon(?) kommer. Jag har ingen här, tyvärr.

Hoppas att du blir nöjd med vet besöket för Onyx.

Kalle har en knöl på benet som måste bort och det ser jag inte fram emot, början på slutet... känns det som.

Hittade kattunge i ett dike, så nu bor det en rödtopp här igen. Tubbe heter han och hans "knölar" måste också bort. Men än är han bara ca 5 veckor.

http://Ikbj

Kicki Fredlund

31 augusti 2022 16:47

Det är jättetrevligt att kotten kommer varje kväll/natt. Det är första gången vi har en här, och vi har ändå bott här i 15 år nu.
Nervöst med knölen på Kalles ben, men den kan ju vara helt ofarlig.
Vem faan dumpar en kattunge i ett dike? Vilken tur att Tubbe hamnade hos dig.

 
paula

paula

31 augusti 2022 18:25

Undrar just vilken veterinär du ska till, du berättar säkert när du varit där. Lycka till med tanden! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

31 augusti 2022 19:04

Jag var till Hags Gårdsveterinär i Folkärna, de har bara en veterinär som sysslar med tänder, hon hade ingen tid förrän 22 november!!
Ska prova med en klinik i Sala.
Kram

 
Lena

Lena

31 augusti 2022 23:11

Faluns Vettris har ju fantastiska tandläkaren Per, var med Märta till honom med hennes lösa nedre framtand & vipps var den ute 👍

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

1 september 2022 10:07

Jag har ringt ett oräkneligt antal veterinärkliniker inom 15 mils radie. Ingen har haft nån tid inom rimlig tidsrymd.
Men nu har jag äntligen fått tid i nästa vecka i Rättvik, då de hade en återbudstid.

 
Anki

Anki

1 september 2022 06:37

Veckostädning existerar inte här heller ... gör som du och städar när det behövs :)
Hoppas det fixar sig med Onyx tand.
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

1 september 2022 10:04

Jag har äntligen hittat en klinik som kan fixa tanden.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards