Direktlänk till inlägg 7 augusti 2022

Utställning i Svenstavik.

Av Kicki Fredlund - 7 augusti 2022 12:00

Medan övriga frallasverige åkte till Skåne och Degeberga för att ställa ut på rasspecialen, så åkte vi norrut till Svenstavik.


Att åka 67 mil till Skåne, hade jag inte klarat. Det räckte mer än väl med 5 timmar och 37 mil här hemifrån till Svenstavik.


Det bjöds på ömsom regn och ömsom solsken (kvällen var jättefin) på vägen norrut. 




 

När vi hade ett par timmar kvar innan vi var framme, så stannade vi för en vägfika för att piggna till lite.

 

Gabbis GPS lurade ut oss på en skogsväg (det skulle väl vara närmare). Vi blev allt mer övertygade om att vi skulle komma fram till en vändplan och bli tvungna att vända, men efter ca två mils grusvägskörning i skogen så kom vi fram till asfalterad större väg.


  

 

När vi kom fram till Gillhov där vi skulle övernatta, så trodde vi att vi hamnat mitt i serien Pang i bygget, med självaste Basil (John Cleese) som hotellvärd. Vimsigare ägare får man nog leta efter (bilden är Gabriellas).


Det var många med hundar som övernattade precis som vi, men jag kan knappast rekommendera stället.


Jag vet inte om det varit flyktingförläggning tidigare, men det var väldigt nedgånget och sunkit.


Berras och mitt dubbelrum var helt ok, även om sängen var obekväm och sömnen uteblev hela natten, men så är det oftast när jag sover borta en natt.

 

Hundarna kom snart till ro, det var inte lyhört, mer än dörrar som gnisslade som om en katt höll på att strypas, så Maya och Onyx var tysta och sov hela natten.

 

 

Frukosten hade jag med mig i kylväska. Vi var helt ensamma i den stora matsalen.

 

När vi åkte de dryga tre milen till utställningsplatsen i Svenstavik så regnade det som bara den.


Men precis samtidigt som utställningen startade kl 10 så upphörde regnet och höll sig borta hela dan.


     

Vi hade dessutom turen att ha vår ring precis nedanför läktaren, så där kunde vi sitta tills det var dags för frallorna efter ett par timmar med andra raser innan.

 

   

Det var ynka 8 frallor, 4 hanar, 4 tikar. Men ingen skugga ska falla över dem, för det var 6 av dem som fick exelent.

 

 

Falcon har bara ögon för sin matte, medan Tummen är intresserad av Falcon.

Falcon fick åter exelent med ck, blev placerad 3:a i Bästa Hane. Han föll på att han var lite tunn för dagen. Inte så konstigt, aptiten har inte varit på topp när han har haft fästmö och parat hela veckan.

 

 

Maya vill fortfarande helst kolla i marken.

 

 

Men hon kan också visa sig fint som man ska.

 


 

Maya blev Bästa Tik och Bästa veteran och BIM, men någon uppställd bild blev det inte då den vinnande hanen Neverfading's May Be Maybe försvann ur ringen så kvickt.


Dagens domare var Joachim Ohlsson, som fått rycka in i stället för Björn Ejnarsve, som skulle ha dömt.


 

På vägen hem stannade vi efter ca 7 mil i Ytterhogdal och åt. Stället var både Folkets hus

 

 

och ett litet filmmuseum.

 

Förutom massor av skog, har vi även passerat massor av sjöar älvar och andra vattendrag.

 

Jag hade tänkt fota den vackra naturen, men det låter sig inte göras i farten från sidorutan.

  

Urdålig som jag är på geografi, så har jag inga minnen av vad alla ställen som vi passerade hette.

Är det nån som vet vad detta är för stad? För jag minns ju inte. Vi stannade till vid den köpingens ICA, för Gabbi behövde gå in där.

 

 

Falcons (Travarens On Gard) kritik.

 

   

Mayas kritik och rosettskörd.

 

Det var otroligt skönt att få sova i egen säng i natt.


Nu ska hundarna få en tur i skogen och jag ska förhoppningsvis plocka lite blåbär.

 

 
 
Ingrid

Ingrid

7 augusti 2022 22:01

Så fina rosetter hundarna fått. Det måste ni väl ha massor av vid det här laget så mycket utställningar som ni åker på, för det brukar ju gå bra för dem.
Den där värden ser verkligen lite vimsig ut!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

8 augusti 2022 09:37

Ja, Maya får många rosetter nu när hon blir bästa veteran på varje utställning. Jag är bara så förvånad att ingen annan ställer ut sin veteran, Maya har ju varit ensam i klassen varje gång.
Det var en otroligt högljudd och vimsig karl. Inte kunde han svenska nåt vidare heller så vi fick hålla oss till engelska, jag tror han var från Holland.
Kram

 
paula

paula

7 augusti 2022 23:25

Vad många ställen ni får se på era utställningsresor! Och bra brukar det gå, så även nu, grattis!
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

8 augusti 2022 09:33

Ja, Sverige är ett vackert land. Men upp till Svenstavik var det onödigt mycket skog att titta på, men man hann ju i alla fall se en en del fina hälsingegårdar när vi susade förbi.
Tur för mig att jag fått en så utställningsintresserad valpköpare, annars hade det inte blivit så många resor.
Och visst är det sporrande och kul när det går bra.
Tack för ditt grattis!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards