Direktlänk till inlägg 9 maj 2022

Stafett-selfie nr 19

Av Kicki Fredlund - 9 maj 2022 10:31


Selfie med ord startades av Aina på bloggen Klimakteriehäxan och i hela 17 veckar höll hon ut och hittade på nya utmanande frågeställningar till oss deltagare i den här lite svåra men roliga utmaning.

Nu hjälps vi åt med frågorna och denna vecka får ni klura på Paulas tolv frågor
Som vanligt ska svar 2 börjar med sista bokstaven i svar 1 osv. Det går bra att bara svara med ett ord men lika bra att även utveckla svaret med en förklaring. Här får man göra som man själv vill.


1. Min favoritperson när jag var 3 år.  Mamma, utan tvekan, som var skild (sen jag var 6 månader) och ensam med 4 flickor.

2. Roligast när jag började skolan. Att få lära sig läsa

3. Inte kul alls när jag var 10. Att min styvpappa dog, så mamma blev änka.

4. Jättekul när jag var 13. Gänghäng med de äldre killarna, jag var ju alltid yngst.

5. Framtidsdröm när jag var 15. Gärna veterinär eller bondmora. 

6. Det bästa med att fylla 20. Ridturer på egen häst (Lucifer)

7. Gav mig ångest vid 30. Risken för nya missfall.

8. Upptäckt vid fyllda 40 (är du yngre använd nuvarande ålder). Lycka, barnen var stora och man fick så mycket egentid.

9. Ser mest fram emot i sommar. Alla trevliga hundutställningar.

10. Det sämsta med vintern. Ruskväder.

11. Det bästa med vintern. Risk för att jag inte längre tycker att det finns nåt som är det bästa med vinter.

12. Favorit-uttryck (svordomar tillåtna). Kors i arslet! (sa han som satte sig på en lie)


Den här gången var det riktigt svårt och jag var tvungen att ta till lite hjälpord för att få ihop flätan.


v. 20 har Anna-Lena på Fem-femman rodret

v. 21 Kicki på Travarens kennel
v. 22 Ditte på Dittemitti
Sedan tar vi sommarlov!

 
 
 
Anki

Anki

9 maj 2022 12:45

Kul att läsa dina svar!
Ha en bra vecka!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

9 maj 2022 16:21

Ha en bra vecka du också, och ha det så trevligt i Värmland!

 
A Room of my own

A Room of my own

9 maj 2022 22:27

intressanta svar. förstår att din mamma var favvoperson. dessa fantastiska kvinnor som klarar allt! hoppas att det blir många hundutställningar i sommar. ett väldigt kraftfullt favorituttryck!

http://mrscalloway.blogspot.com

Kicki Fredlund

10 maj 2022 08:27

Ja, mamma var unik. Jag saknar henne än (hon blev 95 år, gick bort 2003).
Det kommer att bli många utställningar från den 28 maj och varje helg i juni.

 
A Room of my own

A Room of my own

9 maj 2022 22:30

men, förresten, var det inte Paula som skulle fixa Selfie 19?

nu blev jag helt förvirrad!

http://mrscalloway.blogspot.com

Kicki Fredlund

10 maj 2022 08:24

Jo de här frågorna är Paulas.
Jag tar v21.

 
Primrose

Primrose

10 maj 2022 12:16

Allt försvann som jag skrivit, börjar om. Förstår att din mamma betydde allt, när din pappa saknades! Ja det var spännande att börja skolan och få lära sig! Så sorgligt att du förlorade din styvpappa i så unga år, det kan inte ha varit lätt! Gänghäng verkar kul men det var jag för blyg för, hade en bästis. Veterinär verkar kul ,men allt pluggande, nej. En egen häst, det var ju rena drömmen ,-) vilket häftigt namn. Förstår har man råkat ut för missfall blir nog den oron svår att släppa. Ja vid 40 är man ung och stora barn, den kombination var bra,,-)) Vi har ställt ut en av våra hundar, en kortis, det var jättekul! Vintrarna nu är det mycket ruskväder, tyvärr. Det har blivit en ändring Mrs Calloway tar vecka 23! Kan du sätta ut det ,-)
Ha det jättefint, kul att lära känna dig bättre, bra fläta! ,-))

http://enrosafluga.blogspot.com

Kicki Fredlund

10 maj 2022 14:06

Fy så trist när text försvinner. Mina kommentarer hos några bloggare kommer inte fram alls, hur jag än försöker.
Blyg var nog det minsta jag var i tonåren, träffade ju Berra redan när jag var 13 år och började skolka skolan och gå på Solvalla i stället.
Ha det gott!

 
klimakteriehäxan

klimakteriehäxan

10 maj 2022 19:25

Oj, ensamstående mamma med fyra flickor - vilken hjältinna! Ruskväder är otreligt året om, just nu stänker det där ute och det har blåste småspik hela dagen : ruskväder.
Kul att selfien lever!

http://https://klimakteriehaxan.blogspot.se

Kicki Fredlund

11 maj 2022 08:25

Ja, min mamma var tuff som klarade sig som ensamstående. Hon arbetade ojämna tider som sköterska på Beckomberga. Kvällar ibland, nätter ibland. Jag fick tidigt lära mig att ta hand om mig själv och andra.
Visst är det kul att selfien lever ett tag till.
Men du var ju otrolig som fixade nytt till oss andra i 17 veckor!

 
BP

BP

10 maj 2022 20:26

Du är en helt ny bekantskap för mig, men du dök ju upp som en "löpare" i Selfie-stafetten, vilket jag tycker är så himla roligt.
Håller helt med dig att den här omgången var riktigt knepig. Den svåraste hittills, men det är ju bara kul.
Vilken stark mamma du har haft. Det kan inte ha varit lätt att vara ensamstående mamma till fyra barn och sedan bli änka. Tufft!
Vad gäller vintern håller jag helt med dig.

PS. Du verkar ställa ut hundar. Har en kompis som också har gjort det både i Sverige och utomlands. Hon ställde mopsar. DS.

http://bp-computerart.blogspot.com

Kicki Fredlund

11 maj 2022 08:41

Hej!
Kul att du "hittade" mig då.
Den här speciella ordselfisen är det enda jag nappat på. Jag är så dålig på att hålla reda på dagarna, så jag skulle inte komma ihåg "Fem en fredag" eller "Glad måndag" eller liknande.
Ja, mamma var stark som klarade allt, hon blev 95 år. Bodde kvar i villan tills hon var 94.
Sen jag slutade med trav och att tävla med mina boxrar, så är det nu utställning med frallorna för hela slanten.
Nu ska jag kolla hur du har löst Paulas utmaning.

 
Kina

Kina

11 maj 2022 14:47

Jättebra ordfläta, och ditt favorituttryck fick mig att skratt högt här i min ensamhet! Det ska jag lägga på minnet! Ha det gott!

http://https://guldkornitillvaron.blogspot.com

Kicki Fredlund

11 maj 2022 15:18

Uttrycket skulle ju börja på K, annars finns det många andra att dra till med också.
Kul att du kommenterade.
Nu ska jag kolla på din selfie.
Ha det gott!

 
paula

paula

11 maj 2022 18:00

Det löste du lysande! Och jag fick veta mer om dig, precis som meningen är! Jag visste inte att din styvpappa dött när du var så ung eller att du ville bli bondmora. Tänk så mycket platsen man föds på inverkar, jag var ju storstadstjej o hade knappt sett en ko på nära håll innan vi flyttade ut från stan när jag var 8 år. Så det blir många utställningar den här säsongen? Ja det vill nog att man tycker det är kul, för mig som utomstående tycker jag mest det verkar stressigt. Men kanske är det mötet med alla likasinnade som förgyller träffarna?
Snart får du börja klura på egna frågor, och självklart ska vi träffas snart, ni är alltid välkomna till lilla pörtet! Dock med liite framförhållning för jag ska väl också försöka komma ut en del och röra på lekamen efter pandemiåren/Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

11 maj 2022 18:44

Du hade verkligen tänkt till lite när du levererade din selfie-utmaning.
Jag har redan förberett min selfie. Var tvungen att göra det innan jag accepterade att ta en vecka.
Ja, jag lovar att vi hör av oss innan vi våldgästar pörtet.

 
Ditte

Ditte

13 maj 2022 18:52

Så roligt att titta in och läsa dina svar och fint att få veta mer om dig. Kan första att du beundrar din mamma som var ensam med fyra barn. Tungt.
Till flera svaren nickade jag igenkännande. Vintern kan jag gärna undvara, den tillför mig inte så mycket längre.
Så spännande med olika hundutställningar. Har nog bara besökt ett par. Red gjorde jag en del på landet där vi bodde och fortsatte sedan ett tag på en ridskola i Stockholm i ett par år. Men sedan tog annan idrott över.
Veterinär hade jag också som tänkt yrke en gång. Men så blev det inte. Men bra ändå.

http://https://dittemitti.se

Kicki Fredlund

14 maj 2022 10:02

Vilken ridskola gick du på i Stockholm? Jag red en del, men det var mest på travarna på Solvalla, även om jag också hängde i stallet i Hässelby ridskola, där en av mina vänner hade sin ponny.
Visst är det trevligt att läsa de andras svar, men även att vandra i sina egna minnen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards