Alla inlägg den 15 juli 2020

Av Kicki Fredlund - 15 juli 2020 10:34

Förra årets bröllopsdag tillbringade Berra på akuten i Avesta, sen han hämtats av ambulans p.g.a bröstsmärtor.


Idag är det bröllopsdag igen. 58 år den här gången. Nu är det coronaviruset som hindrar oss från att gå ut och äta en bit, eller göra något annat utomhus bland folk.


Dessutom mår Berra inte mycket bättre idag än i fjol. Han har yrsel, illamående och en jäkla värk på det.


Jag åkte till skogen tidigt även idag, då man inte vet när regnet kommer, för det ser ut att bli regn när som helst.


   

Blåbären mognar mer och mer, därmed finns det fler och fler att plocka.


Två liter plockades i ett nafs. Om ryggen hade varit medgörligare, så hade jag kunnat plocka mycket mer.


 

Jag vattnade i växthuset och konstaterar att det blir skapligt med tomater. Undrar hur lång tid det tar innan dom börjar mogna.

 

Jag har ju inga rosor, tycker dom är lite jobbiga att sköta. Men med ett undantag.


De små morsdags-rosorna man köper i kruka på våren, dom har jag grävt ner ute när de blommat klart.

 

 

Nu har dom börjat blomma, sen kommer dom blomma ända tills det blir frost. Dom har spridit ut sig på både bredd och höjd. Högsta höjd är en meter nu. De skulle nog behövas blomstöd här.

 

   

Rosorna passar bra tillsammans med stjärnflockan.

 

Nu är det dags för 11-kaffet, sen får jag ta itu med att rensa dagens blåbär.


 

Igår åt vi ugnspannkaka, som jag lyckades misslyckas med. Tog fel långpanna, skulle haft en mindre. Nu blev den för tunn och nästan bränd.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards