Direktlänk till inlägg 19 september 2020

Lite nosework hemma, sen till skogen.

Av Kicki Fredlund - 19 september 2020 15:26

Efter en kylig morgon, bara 4 grader kl 8, så kom sen solen och värmde och det blev en riktigt fin höstdag.


Jag laddade en liten noseworkbana på tomten åt Onyx och Maya.


När Onyx gick banan, vilket hon gjorde jättegra, så hade jag ingen kamera med mig. Men när Maya fick gå samma bana så tog jag några bilder.


Jag har aldrig testat utomhus här hemma tidigare.


 

Jag har doften på stupröret och Maya är på väg att nappa den här.

 

   

På den rätta katongen satt hon som klistrad tills jag kom med belöningen.

 

 

Här snodde hon en stund, men jobbade jättebra tills hon tog doften på skottkärran. Den syns på staget i en blå påsförslutare med köttbullebiten som pearing vid sidan.

 

Efter nosarbetet så åkte vi till skogen ganska nära hemma, men det märktes att det var helg, för det stod bilar parkerade både vid vårt första och andra val av skogsplats, så vi fick åka lite längre bort än det var tänkt.


 

Det blev just inga bilder tagna, men här står Maya och flåsar efter språngmach med Onyx.

 

 

Det blev inte så mycket i korgen, men eftersom Berra tittar på V75 på TV nu, så blir det jag som får rensa och då kan det ju vara bra att det inte blev så mycket   

 

 


 
 
Ingen bild

Hillevi

19 september 2020 17:54

Ha, ha, bästa ursäkten! Blev en del ändå, Karljohan blir ju mycket.

Hundarna gillar sitt nosarbete, det syns.

Kom precis hem efter en långrunda med Kalle, plockade också några Kalle (!) som nu ligger i stekpannan och blir kvällsmat. Gott!

Kicki Fredlund

19 september 2020 18:44

Jag har ju blivit så otroligt omotiverad att jobba med hundarna. Det är ju så bekvämt att "bara vara".
Jag som gillade att jobba med lydnad tidigare, nu är det bara jobbigt.
Tur att hundarna i.a.f får komma ut.
Kallarna är riktigt fina nu.

 
paula

paula

20 september 2020 21:15

Vad är det för doftspår du lägger ut? Jag vill inte hålla på med nosework, Daniel gör ju inget annat. Spårar efter varenda tik i byn. Haha, väldigt enerverande ibland när han vägrar gå vidare utan bara står och doftar och doftar....det går inte fort alla gånger.
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

21 september 2020 10:24

Det vi har som doft i nosework är ekalyptus, det är den första doften hundarna får lära sig att känna igen.
Det är väl upp till dig hur länge och hur ofta Daliel får fastna i en doftfläck på promenaderna (hihi)
Kram

 
paula

paula

21 september 2020 23:57

Absolut rätt Kicki, men det ser väldigt illa ut då man går med en chihuahua på byn och sliter och drar i kopplet...vissa promenader är helt hopplösa, förmodar att en löptik då har passerat på samma stråk...suck

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

22 september 2020 09:36

"Ja, hur man än gör så har man ändan bak". Men visst sjutton kan du släpa med dig en ovillig hund, annars skulle ju han bestämma promenaden själv, men ni är ju två.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards