Direktlänk till inlägg 28 augusti 2020

Kyliga nätter nu.

Av Kicki Fredlund - 28 augusti 2020 09:45

Nu märks det ätt hösten nalkas med stormsteg.


Augusti har ju varit både solig och varm, till skillnad mot juli som var ovanligt sval. Men nu smyger kylan på.


Senaste nätterna har haft mellan 4 och 5 plusgrader bara och i morse var det 8 grader kl 8.


Men jag hoppas att nattfrosten håller sig borta, för det är många blommor som jag vill ha kvar blommande ett tag till.


 

Bland annat har den enormt stora och yviga rosenskäran äntligen börjat blomma, men den är snål med färger, för alla har samma färg.

 

 

Den fösta blomman på solrosen har blommat över, men två nya har slagit ut och en knopp som väntar.

 

   

När Nina, med Morris, var här i förrgår så fick hundarna varsitt ben, men ingen vet vad man ska göra med det, så Maya tittar frågande på mig.

 

Nu ska jag ta hundarna med mig och åka till skogen, luften är hög och klar och 14 grader är skönare än 24.


 
 
Ingrid

Ingrid

28 augusti 2020 11:32

Här var det 10º i morse, men det steg kvickt och nu har vi 16º och solsken. Riktigt behagligt med andra ord.
Du får väl tala om för hundarna att det är en pinne de har fått, då vet de nog vad de ska göra med det.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

28 augusti 2020 13:18

Det värsta är att Maya försvarar sitt ben, så Onyx inte vågar ta sitt, men ändå har ingen av dom börjat tugga på dom.
Kram

 
Amisa

Amisa

28 augusti 2020 12:54

Är du säker på att dom är hundar?

:)

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Kicki Fredlund

28 augusti 2020 13:16

Man kan ju undra, när dom inte fattar vad man ska göra med ett ben :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards