Direktlänk till inlägg 22 augusti 2020

Svamplycka.

Av Kicki Fredlund - 22 augusti 2020 13:00

Igår mot kvällningen tog jag en ensamtur till skogen, hundarna hade fått sin skogstur på morgonen, så dom fick stanna hemma med Berra.


Jag hade turen att hitta ett gammalt svampställe, där jag tidigare år plockat en hel den, men i år var det bara några enstaka förra gången jag var där.


Men den här gången hade jag tur, många ny kantareller hade kommit upp, men flera som stått ett tag, var bedrövligt torra och oanvändbara.


Berra satt sen hela kvällen och tog reda på min skörd. 6 liter var det när det var rensat och klart.


Här studerar han en blek taggsvamp, dom lämnar han till mig, men kantarellerna har han inget emot att rensa, så jag sen kan lägga dom på torken.

 

 

Idag gick han ut med trimmern, sedan jag klippt gräset klart, och putsade runt stubbar och trädstammar.

 

 

Men tyvärr kapade han den här enda röda rosen jäms med marken med trimmern. Så den fick hamna i en vas.

 

Idag är det inte så himla varmt och dessutom blåser det friskt. Så jag ska ta hundarna med mig till skogen efter maten medan Berra är bänkad framför TVn för att se V75.

 

 
 
Ingrid

Ingrid

22 augusti 2020 14:14

Jag blev nästan full i skratt när jag såg vad Berra gjort med rosen. Eva skulle helt klart ha känt igen sig. Claudio är livsfarligt för det mesta i trädgården när han går loss med trimmer.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

22 augusti 2020 15:13

Berra är "livsfarlig" i trädgården. Han kan ta bort vad som helst. Förra veckan sågade han ner mer än hälften av Shersminen, för han tyckte den var i vägen när jag klipper gräset.
Ha en fortsatt skön helg du också!
Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

23 augusti 2020 10:44

Man blir glad av att läsa allt Berra gör trots att han inte är helt okey. Så skönt då att kunna göra allt de där som han alltid gjort. Bra uppdelning, du plockar han rensar :)
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards