Direktlänk till inlägg 13 augusti 2020

Nosework, regnskur.

Av Kicki Fredlund - 13 augusti 2020 09:54

Igår var det otroligt kvalmigt och varmt hela dan. Jag hade huvudvärk i den tryckande värmen.


Men så släppte åskan loss på kvällen och det kom en rejäl störtskur, som varade några minuter. Även om värmen fortsatte, det var 18 grader kl 22, så blev det i.a.f friskare i luften.


Jag tömde 15 mm ur regnmätaren efter skuren.


 

Men innan dess hade jag varit ute och krattat ihop gräsklippet på baksidan i flera högar. Tur att jag slapp göra det med blött gräs.

 

För det forsade från taket som om hinkar hälldes ut.

 

Tidigare på dagen fick Maya ett litet lydnadspass, vi var på altanen och höll bara på några få minuter p.g.a värmen.


Lite nosework med både Onyx och Maya på altanen blev det också.


Jag har många tomma baginbox, som jag samlat på mig, dom är så bra att skicka bl.a svamp i. Den som ser dom skulle ju kunna tro att jag dricker vin som en svamp, men den risken får jag ta.

 

 

Jag hade lagt ut ett antal, varav det fanns en köttbulle i en. Även Maya tyckte det var kul och fann rätt kartong och fick sin belöning.


I kväll är det nosework-kurs igen, hoppas det inte kommer nån regnskur då, eftersom vi måste vara ute p.g.a den jäkla coronan.


Det är betydligt svalare idag, även om det var 16 grader redan klockan 7. så är det bara 17 nu vid 10-tiden.


Jag ska passa på att åka till skogen och plocka lite blåbär, för att slippa ta från frysen.



 
 
Ingrid

Ingrid

13 augusti 2020 11:57

De har sagt att vi skulle få så varmt i dag, men ännu är det svalt och behagligt ute. Precis snäppet över 20º och det tycker jag är perfekt. Så skulle det gärna kunna få hålla på.
Jag förundras än en gång över din gröna gräsmatta. Det är ju helt otroligt när man ser hur det ser ut här.
Hoppas att ni får en fin torsdag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

13 augusti 2020 15:14

Vi har 20 grader nu ändå känns det för varmt, för det är vindstilla och kvalmigt.
Baksidan har bättre gräs än framsidan.
Hemkomna nu från en svettig skogstur.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

13 augusti 2020 17:15

Ha, ha - jag kände mig bra obekväm med vinkartongerna för nose work träning. Hämtade på systembolaget men sen stod de ju härhemma eller spikade upp på carporten... Huvva! :D men bra var de onekligen.
Avundsjuk på regnet ni fick och på dina gräshögar: hönsen blev alltid överlyckliga när de fick sånt att rafsa runt med trots att de oftast var lösa i trädgården.

Kicki Fredlund

13 augusti 2020 21:31

Jag fortsätter med mina "dunkar" ett tag till, men jag kan förstå att det såg märkligt ut när du spikat upp dom på carporten.
Har du några höns kvar? Men jag har för mig att du inte har det, för räven tog dom.

 
Ingen bild

Hillevi

14 augusti 2020 10:10

Inga höns och ingen idé att skaffa nya med rävfamiljerna här. Rävvalparna har så skoj med alla skålar för vatten och mellanmål till de 18-åriga katterna, så varje morgon börjar med "skattjakt"
för att leta rätt på dem...
Det kom ett par otillräckliga vattenskurar i natt men åter blir det en för varm dag. Hur ni orkat med all gräsklippning fattar jag inte. Här är det "hemliga trädgården" med över metern på sina håll men jag orkar inte.

Kicki Fredlund

14 augusti 2020 13:46

Synd på hönsen, jag har förstått att det är en trevlig hobby att ha höns.
Jag klipper bara gräset en gång per vecka, kan dela upp fram och baksidan till olika dar. Visst blir jag både trött och jäkligt svettig, men så illa är det ändå inte.
Jag blir lite orolig för hur det är med dig egentligen. Jag tror inte att det är "latmasken" som gör att du inte klipper gräset.
Hur mår du egentligen?
Skriv gärna ett mejl om du inte vill skriva här. k.fredlund@telia.com
Jag undrar verkligen hur du har det, men får ju inget veta när du inte startar upp bloggen.
Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards