Direktlänk till inlägg 1 augusti 2020

Kantarellplockning. Jäkla Telia!

Av Kicki Fredlund - 1 augusti 2020 15:04

Tidigt åkte hundarna och jag till skogen för att titta efter kantareller.


 

Maya tittar sig omkring i ny skog.

 

Jag fick gå en bit innan jag hittade på det stället som jag letade efter. Skogen har en benägenhet att förändra sig år från år. Inte minst för vildsvinens bökande, men också för att det växer upp mer och mer gräs och sly.


 

Men till slut dök dom upp framför mina ögon.

 

 

dessa fylldes i korgen vid första platsen.

 

 

Men när jag kom hem hade jag 6 liter kantareller med mig, som Berra fick i uppdrag att rensa (han erbjöd sig faktiskt)


Under tiden som Berra rensade svampen så satt jag en timme i telefonkö till Telia. Dålig stil att man inte får erbjudandet att dom ringer upp när en handläggare blir ledig.


Orsaken till dagens samtal var att jag inte kunde logga in på min blogg.


Varje gång jag försökte så poppade det upp ett meddelande som såg ut att vara från Telia, med frågor som skulle besvaras, om vad jag tyckte om Telia och jag kunde vinna en mobil.


Naturligtvis misstänkte jag att det inte stod rätt till så jag provade att komma fram till Telia både på telefon och via nätet.


När jag äntligen kom fram hade killen som jag pratade med ingen aning om något sånt meddelande. Han försvann för att ta reda på saken, bl.a om dom fått fler samtal om samma sak.


Men medan han var borta så bröts tydligen förbindelsen. När jag suttit med en tyst telefon i 15 minuter så la jag på.


Han visste ju vem jag var och hade mitt nummer, så jag räknade så klart med att han skulle ringa upp, men icke!


Jag testade med omstart på datorn eller att logga in från annan webläsare, men lika illa, jag kom inte åt min blogg utan "Telias" meddelande dök upp hela tiden.


Men nu har jag haft datorn avstängd i 3 timmar och provade igen, som synes kom jag ut nu.


Är det nån fler som fått ett sånt meddelande som ser ut att komma från Telia?


I övrigt så har visst sommarvärmen kommit åter, 25 grader nu.


Men jag har gillat det svalare vädret som varit under juli månad, eftersom jag inte tycker om att sola, eller att det är för varmt.


Idag går tankarna lite extra till Jolly. Det är 4 år sedan hon fick sluta sina dagar.


Min duktiga svamphund

 

 

Och älskad av Triss och Maya.



 
 
Göran

Göran

1 augusti 2020 17:06

Men säkert som amen i kyrkan så har du snart en kommentar här på bloggen från just "Felia" där någon skriver att de gör allt de kan för att korta ner köerna. Jag har skrivit om just detta flera gånger och det slår aldrig fel. Kanske tar det bara lite längre tid på helgerna.
För mig är det egendomligt att man år efter år "gör allt man kan" men resultatet blir bara sämre och sämre. Då borde ledningen reagera, tycker man. Men... de tjänar väl inte tillräckligt med pengar på att korta ner köerna så då låter man hellre vinsterna till ägarna bestå.
Och dessvärre är deras konkurrenter ungefär likadana så glöm det där med att "kunden är viktigast".
Och som sagt så lovar jag att inom 24 timmar så har någon från företaget skrivit en kommentar här. Det sätter jag en tjuga på!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

1 augusti 2020 18:04

Jodå, Telia ha kommenterat på min blogg tidigare när jag kritiserat dom, så det är väl bara att vänta och se.

 
Ingrid

Ingrid

1 augusti 2020 22:38

Så härliga de där kantarellerna ser ut!
Här på Gotland har Telia haft det riktigt jobbigt nu ett par dagar, för internet och mobilnät har legat ner för ca 10000 kunder. Igår skulle det komma reservdelar med flyg hit, men när delarna kom var det fel, så felet kvarstod i morse.
Jag har inte haft några problem och när det gäller mobilen har jag ju gått över till Hallon som använder Tre:s mobilnät.
Ha en skön söndag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

2 augusti 2020 11:51

Jag har haft strul med Telias uppkoppling till mobilen ett längre tag, jag hoppas att det blir bättre när jag får den nya routern.

Det är alltid kul när man hittar fina svampställen.

Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

1 augusti 2020 22:50

Skog förändras inte bara, ibland försvinner den. Stora delar av den här intill mig är nu ett minne blott. Har inte sett en enda svamp men jag tittar aldrig efter dem heller.
Inga meddelande från Telia hos mig. Dåligt att han inte ringde upp. Men kanske var de han som fixade så det kom igång igen. Vem vet.

Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

2 augusti 2020 11:48

Vi är smärtsamt medvetna om att skogen försvinner runt omkring oss.
En av orsakerna till att vi flyttade till Vikmanshyttan för 12 år sen var närheten till skogen med bär och svampmarker.
Av de 5 närmaste och bästa skogarna är numera 4 av dom kalhyggen. Det mejas ner nån ny skog varje år och man får åka längre och längre bort för att hitta nya.
Kanhända att killen på Telia fixade felet, men fortfarande dålig stil att inte ge sig till känna när samtalet bröts.
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards