Alla inlägg den 23 augusti 2019

Av Kicki Fredlund - 23 augusti 2019 16:49

Igår kom vi iväg ganska sent till skogen med hundar och svampkorgar.


Dels regnade det några mindre skurar och dels hade vi lite att uträtta i Hedemora.


 

Massor av Karl-Johan, men tyvärr var minst 80% förstörda av mask, trots att dom såg knubbiga och fina ut.

 

 

Jag hade sällskap av en groda ett tag.

 

 

Precis innan vi kom fram till bilen när vi plockat klart, så öppnade sig himlens portar och regnet vräkte ner. Berra som kom några meter efter mig blev totalt dränkt.

 

 

Vi hittade massor av svamp, bl.a mer än 10 liter rödgul trumpetsvamp. Berra hade ett styvt kvällsjobb med rensning, som även fortsatt idag.

 

Jag kan plocka svamp trots min onda axel, men jag kan inte få upp armen så jag kan sitta vid bordet och rensa den.


Idag har vi varit i Avesta. Berra hade tid hos hjärtsjuksköterska kl 10. Det blev en hel del hästprat, då det visade sig att hon hade travhäst.


Regnet vräkte ner när jag parkerade bilen och köade vid P-automaten. Tur att jag hade regnkappa på.


 

Vi f.m.-fikade vid Dalahästen, mycket godis fanns att välja på.

 

 

Deras toadörrar hade så söta anvisningar för damer resp. herrar. Herrarnas toa hade blå dalahästar.

 

 

Det är inte bara inne på restaurangen som dom har udda gamla möbler, här ute hade de satt växter i en gammal träkista.

 

Jag tömde regnmätaren nyss, det hade kommit 30 mm sen igår. Nån värme är det inte heller, blott 14 grader idag.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards