Alla inlägg den 10 augusti 2019

Av Kicki Fredlund - 10 augusti 2019 18:10

Berra ringde i morse från lasarettet i Falun att han skulle få åka hem idag. Igår lät det som han skulle bli kvar över helgen.


Men ballongsprängningen hade gått bra, förträngningen hade varit avsevärd men njurarna mådde förhållandevis bra. Nya prover ska tas på tisdag på VC.


Nu har han har fått lite restriktioner efter sin hjärtinfarkt. Får inte lyfta något som väger mer än 1 kg på ett par veckor, han får heller inte köra bil på en månad.


Så när jag ätit frukost packade jag in hundarna i bilen och åkte till Falun och hämtade honom.


Stannade till i Säter för att handla lite. Såg att Säterstampen skulle gå av stapeln kl 11.


 

Massor av försäljare höll på att plocka fram sina alster och annat som dom hade att sälja.

 

Klockan var bara strax efter 10 när vi kom dit, men det gick bra att handla ändå.

 

Så jag köpte ett par perenner, en röd rudbeckia och en tvåfärgad daglilja och en knippa morötter, dom som växer på mitt eget land ser det inte ut att bli nåt av.


När vi ändå var i Säter så åkte vi upp till Ylwa och Ove och 11-fikade.


Jag hjälpte dom att fixa ett konto på Svenska Brukshundklubben och anmälde Puma till MH i Ludvika den 8 september. Tyvärr kan jag inte följa med dit och se henne, för jag ställer ut i Sandviken samma dag.


Det började regna när vi var i Säter, men vi åkte ändå till Tjärnan och gick med hundarna. Som vanligt hade vi turen att det inte regnade just där.


 

Maya verkar svara på behandlingen, antibiotika och kortison, svullnaden är inte lika stor som tidigare.

 

 

Jag får konkurrera med Triss om de få blåbär som finns, fick ihop ca 1 liter i plockaren.

 

 


Onyx är en hejare på att plocka blåbär, men här testar hon även lingonen.

 

 

Jag köpte en Klematis för två år sen, den har mest fört en tynande tillvaro, men i år har den börjat blomma för första gången. Den har en helt annan färg än de andra som jag har,

 

 

för dom är mörkt röda.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards