Direktlänk till inlägg 31 juli 2019

Falcon och Onyx

Av Kicki Fredlund - 31 juli 2019 20:01

Gabriella tog bilder med sin mobil när vi var vid sjön idag, den tar bättre bilder än min lilla kamera, tänk om min mobil kunde återge färg och skärpa lika bra. 


Jag använder den bara i undantagsfall när jag inte har lilla kameran med mig i fickan. Så nedanstående bilder har Gabbi tagit.


 

Jag tycker att den blöta Onyx påminner starkt om Milnes åsna Ior här.

 

     

Onyx med lite olika ansiktsuttryck.

 

   

Falcon (Travarens On Gard). Blev han lite sömnig tro av allt poserande? Matte har tränat mycket på "stå" inför kommande utställningar.

 

Appropå det, så hörde jag att det skulle bli en inofficiell utställning i augusti i Norberg, så vi tittade efter när den skulle bli.


Tråkigt nog var det samma datum som vi är på Gotland, hade det varit veckan innan så hade vi kunnat ställa ut både Onyx och Falcon (för en fralladomare dessutom), då dom precis skulle blivit 4 månader två dar innan.


 
 
paula

paula

1 augusti 2019 21:48

Det är ju bara positivt med täta kontroller! Annars hör man bara elände om sjukvården, vet flera bekanta som väntar på operationer och går med jättejobbiga symptom. Svaret är hela tiden att man inte har kapacitet att opera annat än cancerpatienter...o det är lika för alla landsting så det är liksom ingen idé att försöka hos något annat...
Trivs ni bra med valp i huset? Förstår att det ger en ny energi! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

2 augusti 2019 12:24

När man väl kommer in i sjukvården, så får man ju hur bra hjälp som helst. Berra kollas tätt både från Falun Blodmottagningen och Avesta Medicin. Värre är det att komma in i "systemet", med alldeles för långa väntetider.
Onyx är ett självständigt litet hår av hin, men visst är det mysigt.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards