Direktlänk till inlägg 15 juli 2019

Bröllopsdag med förhinder.

Av Kicki Fredlund - 15 juli 2019 11:57

Idag hade vi tänkt äta ute, eftersom vi har bröllopsdag (57 år).


Berra skulle till Avesta lasarett kl 1 för att få järndropp. Det brukar ta en timme och vi hade tänkt äta nånstans efter det.


Men det blir inget av med det. Berra har haft en jobbig natt med mycket smärta, inte minst av den jävliga bältrosen. Men fram på morgonen hade han även ont i bröstet, en smärta som strålade ut i armarna och det hjälpte inte att han tog dubbla doser nitroglycerin, så jag fick ringa sjukvården och en ambulans kom och hämtade honom före kl 9.


Ute regnar det nåt alldeles kopiöst, det började redan i går e.m Då temperaturen sjönk från 28 grader till 20.


Idag är det än värre med bara 10 grader varmt.


 

Ambulanskillarna visste inte om Berra skulle till Falun eller Avesta, det blev akuten i Avesta. Jag får vänta på att han hör av sig, så jag får veta om han får sin järnbehandling kl 1.

 

 

Mormor Triss och en knaprande Onyx, hon är för jäklig på att bita på allting.

 

 

"Vaddå? Jag har inte gjort nåt"


 
 
Ingen bild

Yvonne

15 juli 2019 13:06

Hoppas det släpper fort i bröstet på Berra.
Extra tråkigt att det hände just idag! Hälsa "Krya på" till honom.

Kicki Fredlund

15 juli 2019 16:17

Det var nog mest psykiskt den här gången, men inte mindre obehagligt för honom.
Han är hemma igen nu.

 
Ingen bild

Raija

15 juli 2019 13:38

Oj, hoppas Berra snart mår bättre. Det blev en jobbig bröllopsdag för er.

Kicki Fredlund

15 juli 2019 16:19

Jag hämtade honom kl 2 efter han fått sitt järndropp.
Middag blev det i Avesta, även om vi nöjde oss med dagens.

 
Ingrid

Ingrid

15 juli 2019 17:12

Ser i svaret på kommentarer att du har fått hem Berra igen. Att han ännu har såna besvär av bältrosen. Jag inser att jag slapp väldigt lindrigt undan. Jag fick en sommar förstörd, men sen har jag inte känt av det.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 juli 2019 17:18

Ja, bältrosen är för jäklig vissa dar, men gör alltid ont, det är snart 4 år.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

15 juli 2019 17:19

Jag skulle ju gratta på bröllopsdagen också!
Stor kram till er båda två!
/Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 juli 2019 19:26

Tack Ingrid!

 
Hillevi

Hillevi

15 juli 2019 17:32

Grattis till en herrans massa år! :)
Väl att det lättade med det onda ändå.

GnagarOnyx ser väldigt oskyldigt söt ut!

http://gyllensilver. WordPress. Com

Kicki Fredlund

15 juli 2019 19:26

Ja, jag tyckte det var många år när det var 50, men nu börjar man ju fundera om det även kommer bli 60 år.

Svårt att bli sur på en valp med den uppsynen, men dryg är hon när hon är i farten.

 
Ingen bild

Agneta

15 juli 2019 17:47

Grattis på bröllopsdagen! Skönt att Berra är hemma igen. Hon verkar vara ett riktigt litet bustroll, Onyx, men söt är hon!
/Agneta och Kurre

Kicki Fredlund

15 juli 2019 19:24

Tack!
Ja, fy fasen hon är en riktig piraya, men det var ju både Triss och Maya också när dom var valpar.

 
paula

paula

15 juli 2019 20:41

Grattis på bröllopsdagen! Snart blir det jämna sextio ska ni se! Som ni fortfarande håller igång så kan inget stoppa er, Skönt att de fick ordning på Berra snabbt denna gång, men nog är det för jäkligt att behöva ha de smärtorna! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

16 juli 2019 09:05

Tack! Ja, vi får väl se om vi hinner med 60 år också.
Det är synd om Berra med dessa ständiga smärtor, jag förstår honom att han vill ge upp ibland, men jag hoppas att han håller ut ett tag till.
Kram

 
Lena Frick

Lena Frick

16 juli 2019 15:01

Tråkigt med alla sjukdomar. Hoppas Berra blir bra snart. Jag skickar en kram till honom o dig <3

http://mwpx

Kicki Fredlund

16 juli 2019 17:39

Ja, ständig smärta tär på psyket också.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards