Direktlänk till inlägg 24 juni 2019

Spårade igår trots allt

Av Kicki Fredlund - 24 juni 2019 12:13

Igår satte jag äntligen blommor i amplarna.

 

Att det blev olika storlekar..

 

 

och även olika färg, men det var de enda krukorna jag hade, så det fick gå ändå.

 

Jag ringde till Ylwa när gänget var i spårskogen, frågade om hon kunde lägga ett spår till Maya.


Dom var ju där från kl 10, endast tre st, men jag kom först klockan 12 (Berra fick ge valparna mat).


 

Jag följde med och tittade på Puma när hon gick sitt spår, Ylwa håller på att sätta på henne spårselen här.

 

Mayas spår gick genom ganska mycket ormbunkar. Hon jobbade på i värmen, missade visserligen två pyttesmå pinnar av 8, men fixade annars spåret bra.

 

   

Triss var ju också med till skogen, så jag en promenad efter spåret. Trots värmen så höll dom igång.

 

 

Idag har jag börjat tvätta fönster, dom är så otroligt skitiga. Det blev bara sovrumsfönstret och ett i vardagsrummet. Jag får ta det pö om pö.

 

 

Valparna sov gott ute på altanen.

 

 

Men Onion vaknade till när kameran klickade , trots att jag stod inne och fotade genom öppet fönster.

 

 
 
paula

paula

25 juni 2019 22:49

När ska de övriga valparna till sina nya hem? En har väl redan åkt? Kommer att bli tomt kan jag förstå, både skönt men vemodigt, precis som det ska vara. Putsa fönster skulle jag också börja med idag. Målarna har ju skitat ner nåt ofantligt, försökte övertyga dem om att fönsterputs efter målning borde ingå men icke, fick klen respons. Men, jag hade hunnit plocka fram alla attiraljer så kom regnet, som en räddande ängel. Fast, då har man ju allt ogjort istället. kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 juni 2019 09:39

En går på fredag,Gabbis valp,en på söndag till Täby, men den kommer först vara i Tällberg över sommaren och den sista åker 4 juli, den hamnar i mina gamla hemtrakter Spånga.
Putsa fönster tillhör absolut inte favvosysslorna, men jag lyckade fixa tre st på husets framsida nu på morgonen, men bara utvändigt, sen tog laddningen slut på apparaten. Annars är det ju lämpligt väder för sånt idag.
Hade målarna stänkt ner fönsterna med färg, så borde det vara deras skyldighet att ta bort sånt.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards