Direktlänk till inlägg 29 juni 2019

Plötsligt händer det!

Av Kicki Fredlund - 29 juni 2019 10:17

I morse vaknade jag kl 5 och kände mig utvilad, hade inte speciellt ont i ryggen, så jag satte igång att baka halv 6. Plötsligt händer det att aktiviteten i mig vaknar till.


Valparna fortsatte att sova trots alla maskiner som väsnades alldeles intill deras hage.


När jag mitt i bullbaket plötsligt hörde att det var våra slutsiffror (27) på Ring så spelar vi, så passade jag på att ringa.


Förvånad blev jag när jag dessutom kom fram till programmet. Plötsligt händer det! Dessutom vann jag 4 presentkort á 250 kr!


 

Jag började med hallonkakan, sen blev det vaniljhorn och kolakakor, så avslutade jag med bullbaket


Nu kan jag bjuda på fika när minsta gossen Onion blir hämtad idag. Jag kan lugnt påstå att det gått åt ganska mycket fikabröd under valpperioden.


Men det har enbart varit trevligt med alla som varit här.


I morgon kommer barnbarnet Emelie och hennes Henric, men bara för att åka vidare på fjällsemester på måndag morgon. Dom får bara träffa Onyx, eftersom sista hanvalpen ska levereras i morgon.


 
 
Hillevi

Hillevi

29 juni 2019 11:31

Jamen, grattis!!! Vilken turdag!

Lite själviskt måste jag dock erkänna att det blir tomt efter valparna, så gör nya fort!!! 😋

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

29 juni 2019 14:00

Tack!
Ja, nog kommer det bli tomt och mer jobb, för nu måste jag ju koncentrera mig lite mer på Onyx.
Det har varit så enkelt att ha hela högen ute på altanen om dagarna.
När tänker du starta upp din blogg igen?? Så här kan du ju inte ha det.
Eller fixa åtminstone ett Face Bookkonto så jag har nån "koll" på dig.

 
Hillevi igen

Hillevi igen

29 juni 2019 11:40

Äsch, råkade trycka för tidigt... ville bara tillägga att jag fick glädjen att träffa frallavalpar (4 månader och klarvacc) i Håga. Charmerande och Kalle ville ha allihop... Vet ej varifrån de var men nog smälte jag totalt. 💟

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

29 juni 2019 13:55

Ja, det är inte svårt att bli charmad där.

 
Ingen bild

Ann-Marie

29 juni 2019 16:38

Grattis Kicki!
Ett trevligt samtal var det och vinst blev det.
Hälsningar Ann-Marie o Baxter

Kicki Fredlund

29 juni 2019 17:04

Tack Ann-Marie!

 
Ingrid

Ingrid

30 juni 2019 10:28

Grattis Kicki!
Ann-Marie tipsade mig igår kväll om att du varit med i Ring så spelar vi, så jag har just lyssnat på ditt samtal. Jättetrevligt var det att höra dig.
Hoppas att det gick bra med valpleveransen!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

30 juni 2019 16:43

Tack!
Jag tyckte jag var klen som bara kom på tre av dödssynderna, men när jag testade idag på spårgänget, så var det ingen som kom på fler än en, så jag får väl vara nöjd ändå med mina tre. Det är verkligen lätt att få hjärnsläpp när man snabbt ska ha fram ett svar.
Nu är det bara Onyx kvar.
Kram

 
Ann-Charlotte

Ann-Charlotte

1 juli 2019 21:46

Vi hade ju turen att få smaka på allt det nybakade då vi hämtade upp Onion-Gösta. Riktigt gott! Vi har det bra nu alla tre och har fullt upp med att lära känna varandra. Må så gott, vi hörs och tack! Många hälsningar från Spånga!

http://.pgmv

Kicki Fredlund

2 juli 2019 15:51

Ja, lycka till nu med er nya familjemedlem!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards