Direktlänk till inlägg 26 januari 2019

Senast läst/lyssnat på

Av Kicki Fredlund - 26 januari 2019 13:18

Senaste boken jag lyssnat på är Morgongåvan. Lite stressat slut och epilogen lite väl "pluttinuttig".


 

Nathalie vandrar från famn till famn och försörjer sig på olika ströjobb. Hon blir sedd och uppskattad på scenen när hon sjunger med sitt soulband. Men hon famlar. Efter självkänsla och riktning i livet. En lördagsmorgon vaknar hon naken i en främmande säng. Hon vet inte var hon befinner sig. Minns inte hur hon kom dit eller tillsammans med vem hon tillbringat natten.Jonas är ett skadat barn i en mans kropp. Plågad av minnen från en trasig barndom befinner han sig på psykosens rand. Våldet och en störd sexualitet bor i honom – bakom en fasad av relativ normalitet. En dag hjälper ödet honom att finna sin ängel. Och hon ska bli hans. Han ska rädda henne. Jonas upprättar en plan. Hon ska få den vackraste Morgongåva man kan tänka sig. Men något går snett.I Morgongåvan flätas flera personers livsöden samman. I ett skrämmande crescendo – under ett avgörande dygn – i Stockholms innerstad.

 

Nu dags att hitta en ny bok, jag hoppar mellan genrerna och tar ofta det första som dyket upp när jag söker ljudböcker på biblioteket, men det vore bra om man fick lite tips.


Jag minns nästan aldrig vad böckerna heter, eller vem författaren var, men jag brukar skriva en lista på böcker som andra har rekommenderat som läs/lyssningsvärda

 
 
Ingrid

Ingrid

26 januari 2019 14:30

Jag har ju just läst Alex Schulman och laddad hem tre av hans böcker som e-böcker, då såg jag att de även finns som ljudbok. Har du inte läst något av honom tycker jag att du ska göra det. Jag tyckte mycket om de jag läst. Den senaste, Bränn alla mina brev, är alldeles ny med både Glöm mig och Skynda att älska tror jag finns som ljudböcker.
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

Kicki Fredlund

26 januari 2019 14:58

"Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött" Var den första jag läste av Alex Schulman, sen jag jag lyssnat på Glöm mig och har tänkt fortsätta med de andra om hans familj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards