Direktlänk till inlägg 24 januari 2019

En del i alla fall

Av Kicki Fredlund - 24 januari 2019 16:14

Idag fick jag en del uträttat i alla fall.


 

Mattorna åkte ut i den friska kylan - 11 grader var det.

 

 

Efter att ha blivit skakade fick dom ligga i trappan medan golven dammsögs.

 

Våttorkning får bli i morgon (nån måtta får det väl vara om jag nu ska fortsätta att vara lat)


Tvättmaskinen fick också göra rätt för sig med ett par tvättar.


 

På tal om mattor, så kan jag visa hur en hund, läs Triss, opponerar sig när vi åker hemmifrån för att handla eller nåt.

 

Vi har börjat stänga dörr till vardagsrum och tvättstuga p.g.a Triss påhitt. Hon drar nämligen ut alla elsladdar som hon hittar, men när hon inte hittar några kablar att bita i så river hon ihop trasmattorna.


Idag fick inte Maya nån promenad alls, men jag tog sparken till sjön med Triss.


 

Det var bara en liten bit som var plogad på sjön, så det blev ingen lång sparktur där.

 

 

Triss trodde att det har var en boll och ville inte lämna den, trots att jag talade om för henne att det var en boj som skulle vara kvar där.

 

Idag gjorde jag en paj på det sista som var kvar av kycklinggrytan, som vi ätit i två dar. Det är inte illa vad en grillad kyckling räcker till mycket för två personer.


Egentligen skulle vi varit en vända in till Borlänge, men det får bli en annan dag.


Har just fått veta om tragedin som jag hörde på nyheterna i morse. En pappa (travamatör) har skjutit båda sin barn och sedan sig själv. Så otroligt tragiskt, att nån kan göra så mot sina barn.


 
 
Ingen bild

Raija

24 januari 2019 17:20

Oj, så flitig du är. Mattorna får så fin doft av att vara ute ett tag. Ser att ni också har en del snö.

Kicki Fredlund

25 januari 2019 14:23

Nåja, så värst flitigt var det väl inte.
Visst har vi lite snö, men du har åtskilligt mer hos dig.
Det vore skönt om det inte kom nåt mer, men det är förstås bara ett önsketänkande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards