Direktlänk till inlägg 16 december 2018

Skrev julkort

Av Kicki Fredlund - 16 december 2018 16:47

Förmiddagen ägnades åt att skriva julkort.


Med tanke på vad ett frimärke kostar idag, så blir det inte så många skickade nu för tiden. Men till kära släkten som man inte träffar så ofta vill jag ändå skicka.


Många gör både vackra och fantasifulla elektroniska vykort, men jag är dålig på det. 


Efter f.m.-fikat så åkte vi till Hedemora, dels för att posta julkorten och dels för att posta annat.


 

Sen fick hundarna en, säkert efterlängtad, skogspromenad i Tjärnan. Det har mest blivit korta promenader hemmavid de senaste dagarna.

 

 

Som jag även visat på FB, så hade nån otroligt korkad människa lämpat av en massa sopor invid vägen, platsen där vi brukar parkera när vi spårar. Dessutom var han som gjort det lätt att spåra då flera papper visade både namn och adress.

 

Under eftermiddagen stod en gryta med kalops och puttrade.


 

Den har vi nu ätit och den räcker till en måltid till. Om jag lagar mat som räcker till mer än en gång, så slipper jag laga mat så ofta.

 
 
Ingen bild

margareta.lundgren482hotmail.com

17 december 2018 09:59

Tänk om man skulle åka hem till personen med skräpet o ge tillbaka det! Dessutom ser det ut att vara pantburkar för bra med pengar!

Kicki Fredlund

17 december 2018 15:15

Ja, det vore ju en idé, men då kanske han bara byter skog. Vad jag såg genom plasten så var det många burkar med pant, utländska ölburkar har ju inte det.

 
paula

paula

17 december 2018 18:42

Hej, så god kalopsen ser ut, säger jag som nyss intagit nassetassar...
Du, jag kollade förut på Eniro, o namnet på breven var en 62-åring, ingen yngling direkt, borde ha bättre vett i huvudet. Bra att du anmäler, om så bara för att markera. Gissa om jag längtar efter Blinka hon har varit med husse tio dagar imorgon!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

18 december 2018 09:05

Du, nassetassarna är jag inte ett dugg avundsjuk på, dom får du gärna ha för dig själv.
Jag kollade också upp mannen, via Ratsit.
Oj, det var länge som Blinka varit hemifrån, jag förstår att du längtar, när kommer hon tillbaka då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards