Direktlänk till inlägg 21 februari 2018

Solig promenad på sjön

Av Kicki Fredlund - 21 februari 2018 15:32

Vi var till Hedemora och hämtade ut fotoboken, som nu var klar och precis hann komma innan vi åker till Göteborg.


Dessvärre fanns många slarvfel från min sida, hoppas Cissi har överseende med dom.


På hemvägen var vi in till Kerstin och Anders på fika. Sen tog jag en skaplig promenad på sjön med hundarna.


Åter var det en fiskare på isen och han sa också att isen var mer än 50 cm tjock.


 

Hundarna pinnar iväg.

 

 

Det blir som ett riktigt landskap, trots att det bara är snö.

 

 

Vi gick över sjön till andra sidan. Maya kollar om det finns nåt spännande inne i skogen.

 

 

Hon plöjer in en bit för att kolla.

 

 

Två höga stubbar med snömössor.

 

 

 
 
Caroline Reichard

Caroline Reichard

21 februari 2018 22:55

Vilka underbara bilder! Ser så rofyllt och härligt ut att promenera över sjön med hundarna. Vilken vinterdag! Och solglimt också👌☀️❤🐶

http://Www.frufiffelin.se

Kicki Fredlund

22 februari 2018 17:27

Tack Caroline!
Ja. nu är det mysigt att ha så nära till sjön och ha massor av skoterslingor att välja på när man inte kan gå i skogen p.g.a snömängden.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

22 februari 2018 06:29

Vackert på sjön! Hundarna måste gilla att fara fram i så bekväm terräng.

Fotoboken blev nog fin, trots ett och annat slarvfel. SÅ mycket roligare än bara fotoalbum. Jag har också gjort ett par och skänkt bort. Bra present!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

22 februari 2018 17:25

Nu är det riktigt fint att gå på sjön.
Förbannad på mig själv är bara förnamnet för missarna jag gjort i fotoboken.
Den blev dessutom ganska dyr (nog för att dottern är värd det) men 72 kr för varje extra sida blev mer än vad fotobokens ordinarie sidor kostade.

 
paula

paula

22 februari 2018 23:39

50 cm, ojoj, då tar det tid att smälta. Och kallt ska det vara hela nästa vecka...Vet du med stigande ålder och olika krämpor så klarar jag vintern sämre nuförtiden. Och det är jobbigare att palta på sig. När jag t.ex kommer in efter en promenad är jag varm, tycker det nästan är för varmt inne, men öppnar ändå inga fönster. Efter en kvart börjar jag tycka det är väl svalt. Sen börjar jag frysa och halsen. Nu har jag lärt mig att hämta en halsduk som jag virar omkring halsen. Det måste ju ha med mitt dåliga blodflöde till hjärnan att göra? Ibland får jag dessutom sätta på mig en mössa, inomhus! Efter någon timme är jag upptinad och plockar av mig både mössa o halsduk. Visst är det knäppt!
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

27 februari 2018 09:20

Vad jobbigt för dig att din egen temperatur så "svajig" eller vad man ska kalla det.
Vi hade dragit ner värmen när vi åkte, så det var onödigt kallt inne när vi kom hem.
Får nog tända en brasa idag för att kunna sitta i biblioteket och blogga.
Men solen verkar vara på G.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards