Direktlänk till inlägg 8 maj 2021

Planterat m.m.

Av Kicki Fredlund - 8 maj 2021 15:09

Idag planterade jag om mina tomatplantor. Jag köpte ju tre olika sorter på Lidl för ett tag sen.


Kvisttomat, bifftomat och plommontomater, två av varje. Sen har jag plantor som jag sått från frön från tomater som vi köpt och ätit.


Tomaterna hamnade ute i växthuset, jag drog ner en kabel dit och satte in ett element som kan vara på om natten.


Solen har lyst idag, i alla fall på f.m Men nyss drog det förbi en hagelskur, och graderna sjönk från 12 till 6 grader.


   

Inte vill Onyx stanna kvar på stenen, som hon just klättrat upp på, när hon ser att jag tänker ta kort.

 

 

Lustiga Onyx, jag har just kastat iväg en pytteliten pinne, som hon ihärdigt gräver fram.

 

 

När hon till slut fick tag i den så bar hon den med sig. Men om det vore när vi spårar så skulle hon struntat i pinnen när hon konstaterat att den fanns där.

 

 

Enorma hjulspår efter skogsmaskinerna, som nu verkar vara klara och inget timmer ligger kvar i skogen.

 

 

Nu ligger det vid vägen i enorma mängder med björk och lika mycket tall i andra travar.



 
 
Ingen bild

Hillevi

8 maj 2021 16:35

Duktig är du med tomater och blommor, själv har jag bestämt att jag inte orkar i år. Så glad åt värmen är jag inte heller men värre ska det bli efter helgen. Sotaren ska komma snart och det är tungt att resa stegen (lättmetall!) o sen måste jag vacc mig den 18 o 28 maj mitt i stan...
Svar: Kallehyggen är det bara Kalle som springer över, jag står bara och glor😇 fast på det närmaste finns en gammal väg över. Hoppas magen mår bättre igen.

Kicki Fredlund

8 maj 2021 19:31

Men det är så lite nu för tiden, mindre för vart år och ändå orkar jag inte med det som jag skulle vilja.
Det är bara att konstatera kroppens förfall.
Du är ju så mycket yngre än jag så du borde ju kunna ha lite i alla fall, om du vill.
Bara 10 dagar mellan vaccination 1 och 2. Vi hade tre veckor, andra har ännu längre.
Men riktigt skönt att vaccineringarna är riktigt på G nu.

 
Ingrid

Ingrid

8 maj 2021 18:52

Jag saknar mitt lilla växthus. Det var så roligt att driva upp plantor och odla tomater och annat. Men var sak har sin tid! Nu är växthuset borta och Eva o Bosse håller på att bygga ett orangeri i stället.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

8 maj 2021 19:27

Jag saknar också ett riktigt växthus, men det här lilla i plast får duga, det är bara att konstatera att det blir aldrig något riktigt mer.
Vad spännande med ett orangeri, det hade varit nåt det.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards