Direktlänk till inlägg 8 maj 2017

Trollhättan fredag/lördag.

Av Kicki Fredlund - 8 maj 2017 10:38

Vi åkte till Trollhättan i fredags för att hälsa på äldste sonen med familj, samtidigt som vi skulle till Lidköping och ställa ut på söndagen.


Det fina sommarvädret hade vi både fredag och lördag.


Eftersom jag hämtade ut mina nya glasögon i Borlänge på vägen dit, så passade jag även på att testa det ena paret.


Nu börjar eländet med att vänja sig vid nya. Jag körde några mil med det ena paret, det kändes OK medan jag körde, men sen när jag inte satt stilla i bilen så blev det genast sämre.


 

                               Vi stannade en bit utanför Ludvika för att fika.

 

                      Hundarna fick springa av sig lite, vi var innanför viltstängslet.

 

 

Berra körde några mil också. Jag passade på att ta kort genom rutan, för att visa hur mycket längre grönskan kommit nedåt Örebro, mot här hemma (men det var i fredags, när vi kom hem igår var det lika grönt här med björklöv som spruckit ut under helgen).


   

Nästa stopp blev vid Borasjön, en perfekt rastplats ungefär halvvägs till Trollhättan (med fräscha toaletter också). Jag hade gjort en kycklingsallad på morgonen, som fick bli vår lunch.


På kvällen grillade Thomas färsk lax och Katinka gjorde en jättegod sallad till.


Några kort blev aldrig tagna, ibland är jag så usel på att plocka fram kameran.


   

Det blev många promenader med hundarna. Eftersom det är ett trafikerat villaområde som Thomas och Katinka bor i så måste ju hundarna vara kopplade hela tiden. Och alla rastningar också eftersom tomten saknar staket.


Det är tur att vi bor som vi gör, för det är ingen höjdare att alltid behöva gå med kopplade hundar.


Lördagen blev en lat dag. Jag hade sovit uselt och var ganska seg, hade mer ont i ryggen än vanligt.


Katinka arbetade till kl 14 (i en guldsmedsbutik i stan)


Thomas satte upp lister i deras "nya" hall. Dom har renoverat så fint och gjort ny toa och dusch också (inte ens där lyckade jag få till ett kort).


   

     Grillade biffar stod på menyn till lördagens middag, då även Katinkas föräldrar var inbjudna. 


 

                                     En bild blev det ändå på Katinka och Victor

 

Lördagen var lika solig som dan innan, men inte lika varmt, för det blåste rejäl nordan.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards