Direktlänk till inlägg 27 januari 2018

Äntligen en promenad i skogen

Av Kicki Fredlund - 27 januari 2018 16:27

Vacker solig vinterdag för en gång skull. -4,5 grader i morse, men bara - 2 på dan.


 

Vi åkte till Tjärnan, snövallen var inte så svår att ta sig igenom.

 

   

Hundarna var nöjda med att få komma till sin vanliga skog igen, många dofter som skulle kollas.

 

 

Det här trädet hade tydligen inte klarat den våldsamma blåsten vi hade i förra veckan.

 

 

Blåsten hade även gjort att kvistar och massor av barr låg över snön.

 

Jag bakade kubbar till e.m.-fikat när vi kom hem.


 
 
Ingrid

Ingrid

27 januari 2018 22:52

Så skönt för hundarna att få springa i skogen. Här har vi haft flera plusgrader nu i några dagar.
Ha en skön fortsättning på helgen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

29 januari 2018 09:20

Ja, visst är det stor skillnad på att få springa lös i skogen, mot att vara kopplad i byn.
Här åker graderna jojo mellan plus och minus, ser dessvärre ut som om vi får mer snö idag, det räcker så himla bra med den vi har.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

28 januari 2018 16:13

Så fint för er alla att kunna gå nästan som vanligt igen. Fast hundarna tyckte nog att det var rätt ok hemmavid också - många spännande dofter att läsa ikapp.

http://Gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

29 januari 2018 09:18

Det är så urtrist att gå i byn, så jag offrar hellre bil och bensin för de 15 km som det blir fram och åter till skogen. Men ibland hindrar ju vädret.
Dofterna finns överallt så klart, men inte möjligheten att ha dom lösa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards