Direktlänk till inlägg 9 januari 2018

Åter en solig vinterdag

Av Kicki Fredlund - 9 januari 2018 16:12

Trots -8 grader, så var det riktigt skönt att gå en skaplig promenad på sjön med hundarna.


 

Det har ju inte varit så gott om riktiga vinterdagar, mest slask och blask. Men nu hade jag ett fint skoterspår att gå i på sjön, dessutom i strålande sol.

 

 

Även på sjön kan Maya hitta något att bära på.

 

 

Mycket spring på orörd snö.

 

 

Men det går att gå också.

 

 

Det går även att hitta buskar att nosa på, trots att vi går på sjön, eller markera lite genom att kissa, som Triss gör här.

 

Jag har som föresats att vi ska äta svamp minst en gång i veckan. Jag har ju flera års lager i frysen.

 

Idag blev det varma mackor med Karl Johanstuvning, rejält med sallad till. En som knappt ätit grönsaker tidigare, men som älskar det nu är Berra.


Idag kom min nyinköpta småkamera med posten. Batteriet ligger på laddning just nu, så jag får väl vänta till i morgon med att inviga den.


Dessvärre hade den ingen kabel som kunde kopplas till datorn och uttaget i kameran för en sån var inte av det måttet som jag trodde var standard idag, så jag kan inte använda plattans eller mobilens kablar.


 


 
 
Skyttlat

Skyttlat

9 januari 2018 16:46

Här var det vitt! Vi har ingen snö, det har bara kommit lite som har försvunnit när det regnat.
Så härligt för hundarna att få sträcka ut sådär. Det saknar jag, för Kvick går ju inte att ha lös. Blir kanske en prommis till Hundägareföreningens stoora inhägnader framöver?
Vad köpte Du för kamera? Så synd att det inte finns kablar. Hur får Du över bilderna då? Med minneskortet?
Roligt att hittade mig till slut, men jag skriver alltid adressen när jag kommenterar här. Vet faktiskt inte om jag skall ha kvar domännamnet och webhotellet sen, därför detta flyttande?
Ha det nu så gott och hälsa Berra! Nospussar till damerna, förstås! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

10 januari 2018 10:34

Ja, jag använder minneskortet för att se och föra över bilderna.
Hälsningen till Berra är utförs, nospussar får dom fyrbenta stup i kvarten.

 
Skyttlat

Skyttlat

9 januari 2018 16:48

Ett stort GRATTIS i efterskott, förresten! Hoppas Du fick en fin dag?
Kramar

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

10 januari 2018 10:33

Tack!

 
Hillevi

Hillevi

9 januari 2018 17:02

Nog ser hundarna övermåttan nöjda ut, alltid! Fast själv är jag glad över att det ännu är smått med snö.
Hoppas du hittar en passande kabel, jobbigt annars. Under tiden kan du e-posta bilderna till dig själv och ta dem den vägen. Det är ju viktiga bilder!!!

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

10 januari 2018 10:33

Hundarna älskar verkligen när dom får springa fritt på sjön.
Jag har ju minneskort i kameran (men det medföljde inget, så jag har tagit ett av dom jag hade hemma), men det hade varit enkelt med en kabel.

 
paula

paula

9 januari 2018 17:26

Hej, ja vad blev det för kamera. Jag har ju varit panasonic trogen jättelänge, tredje modellen nu. Mest beroende på att jag slipper lära mig så mycket nytt eftersom det mesta fungerar likadant. Men, kamerorna blir större och större och tyngre och tyngre, tydligen pga all elektronik i dem. Jag tycker det är knepigt att ta foton med bara en hand, handgreppet på själva kameran är inte det bästa. Men det är inget fel på fotona. Hoppas du hittar en kabel, du får googla...
Ja idag var det kyligt. När vi gått uppför backen här så såg jag inte röken av min hund längre för hon sprang nerför backen o hem som en avlöning...Där stod hon sen o hoppade jämfota på farstun när hon inte kunde komma in. Men vackert är det o hellre en köldknäpp än slask.
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

10 januari 2018 10:30

Det är en Canon Ixus, väger ynka 125 g och är väldigt liten, sen återstår att se hurdana bilder den tar.
Idag är det onödigt kallt -15 grader, inte ens hundarna vill vara ute nån längre stund.
Kramen

 
Ingen bild

Helena C

9 januari 2018 17:49

Har du minneskort i kameran så kan du sätta det i datorn och föra över bilderna, mycket enklare än kablar också. Kram på er

Kicki Fredlund

10 januari 2018 10:27

Jo jag har ett externt minneskort, men då ska man ta ur det varje gång bilderna ska tittas på i datorn och föras över.Enklare att bara koppla dit en kabel.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards