Alla inlägg den 26 juli 2017

Av Kicki Fredlund - 26 juli 2017 17:30

Igår började jag faktiskt tvätta fönster, men det blev bara i sovrummet och ett fönster i stora rummet. 


Sen blev det sol, så jag slapp fortsätta.


Idag har jag varit ute och grävt upp massor av vintergröna, en köpare på Tradera hade betalat så mycket att jag tyckte att han skulle få extra plantor.


Det tar sin lilla tid att pusta dom, så att revorna är fräscha när jag skickar dom, så egentligen är det väl det jag tar betalt för.


Jag plockade även ihop en kartong med prylar till Erikshjälpen. Det har blivit en kartong i veckan ett tag.


Det innebär att vi fikar där (hembakat bröd) lika ofta. (Får en fikabiljett när man lämnar in saker)


Berra var till VC halv 12 för provtagning. Det är Blodmottagningen i Falun som vill ha täta kontroller på honom för hans myelom. Jag vet inte om det är för att det är sämre, men Berra har mycket mer värk, han är aldrig värkfri, men nu har det varit riktigt jäkligt ett tag.


Vi åkte som vanligt till skogen sen vi handlat och uträttat det vi skulle i Hedemora.


Berra gick sin vanliga vända, som är utan backar, medan jag tog en annan väg (med mycket backar).


 

Bitvis massor av gräs att gå igenom, får väl kolla efter fästingar lite extra noga på hundarna.

 

  

Pinnar fanns så klart.

 

 

"Vad vill du matte?"

 

 

Hittade lite jättefina skogshallon, men åt bara några på plats. Kanske kan det bli skogshallon i år. Trädgårdshallonen ser bedrövliga ut (omogna än), små och torra.


När vi kom hem gjorde jag ugnspannkaka, det var faktiskt ett tag sen nu, men jag hade mjölk som gått ut i datum så jag behövde ta reda på den. Egentligen var det meningen att jag skulle baka (det har varit meningen en hel vecka nu). Det blir bara kubbar istället som är enkelt och går fort.


Efter maten gick jag ut och klippte gräset. Torkan har gjort att jag inte behövt klippa södersidan på över en vecka.


 

Som vanligt efter skogspromenad med mycket spring och bus så sover hundarna ett par timmar nära nära.

 

Idag har mina tankar varit hos Jolly, det skulle blivit hennes 13:e födelseag idag.


 

Älskade grållan Jolly!


Tänk att vissa hundar fastnar så i ens hjärta. Jag har ju haft massor av hundar genom åren och självklart älskat dem alla, men så finns det några som lämnar såna enorma spår.


Travarens Espri (boxer f. 1986 hon blev bara 3,5 år och den första hund jag tävlade bruks och lydnad med), den andra är Skorpan, min första fralla, hon var verkligen något utöver det vanliga, även hon fick alldeles för kort liv och så Jolly, älskade Jolly, som faktiskt är den hund som blivit äldst av alla mina hundar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards