Alla inlägg den 30 oktober 2017

Av Kicki Fredlund - 30 oktober 2017 16:13

Hade tid 9.30 för bilen på service 1.500 mil, det är ganska precis vad vi kör på ett år.


Det brukar bara ta en dryg halvtimme, så jag satt kvar och väntade, men den här gången tog det den dubbla tiden. Jag tror att han blev sinkad då och då av andra.


När jag kom hem lyckades jag äntligen hitta en datatekniker som svarade i telefon.


Jag har ringt till två olika ställen i flera dagar, men bara fått telefonsvarare som säger att dom inte kan svara just nu. Hur fasen kan man ha en firma om man aldrig kan svara i telefonen.


Nå, idag hittade jag en ny datafirma, som både svarade i telefon och kunde ta emot min trasiga externa hårddisk, så vi åkte iväg till Borlänge mitt på dan.


Lämnade den och får hämta på torsdag. Det är inga billiga timpriser precis, 870 kr.


Hoppas det går att flytta över hårddisken till ett nytt "skal" och att den är oskadd, dessutom ska han kopiera över alla bilder till ytterligare en extern hårddisk, en liten smidig backup, som bara kopplas till datorn direkt (via en hub) och slippa elkontakt (det är ju den som gått sönder på den andra).


Passade på att äta på en thairestaurang, när det ändå var lunchtid.


På hemvägen stannade vi i Tjärnan och gick en rejäl promenad med hundarna. Dvs det var jag som gick, Berra fick lov att vända och gå tillbaka till bilen redan efter några hundra meter, då han fick ont i bröstet. Det är kylan som ställer till det, bara 2 grader och kraftig nordanvind. Naturligtvis hade han dessutom "glömt" att få med sig sprayen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards