Alla inlägg den 26 oktober 2017

Av Kicki Fredlund - 26 oktober 2017 17:33

Idag skulle jag ju till VC för blodprovstagning, som onkologen beställt inför mitt Zometadropp om 2 veckor, passade på att begära borelliaprov samtidigt. 


Så nu får jag vänta på svaret, men jag har ju fortfarande svårt att tro att jag ens haft en fästing som suttit fast, dessutom är det ovanligt med smittbärande fästingar här i Dalarna.


Passade på att handla när vi var i Hedemora, det blev lite från det ena stället till det andra.


Hundmat på Granngården, lite småsaker på Dollar Store, diverse på Lidl (Paula, jag har börjat handla där och håller med om att man kan spara många slantar om man är prismedveten) och mat och övrigt på Hemköp.


På hemvägen stannade vi till hos Kerstin och fick f.m.fika


Sen blev det skogsvända med hundarna, vi skulle inte plocka svamp, men korgarna fanns ju i bilen, så det blev nästan 10 lit. trattisar iallafall, dom är ju fortfarande så fina. 


Lite kallt var det om fingrarna, för det var bara +4 grader.


Efter skogen tog Berra hand om svampen och jag lagade mat. 

   

Det blev kålpudding, helt annorlunda än vad jag brukar göra den, jag använde ett recept som jag såg i ett reklamblad nyligen. Jag brukar ha kokt grötris och kål i bitar. Nu var det lök och strimlad kål, men helt OK ändå.



 

Kallt måste det också ha varit för den här lilla killen som sprang barfota utanför affären häromdagen med samma temperatur ute som idag.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards