Alla inlägg den 10 oktober 2017

Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2017 16:57

Igår var vi till Hedemora och lämnade ett flertal paket. Porslin (Old Höganäs) som jag sålt på Tradera och ganska mycket svamp som skulle iväg.


Samtidigt hämtade jag ut naturmedicin, som jag beställt. Reklamen säger att man ska bli smärtfri på en månad, låter för bra för att vara sant (så förmodligen är det inte sant). Dyrt som sjutton var det också, men jag tänkte att min svampförsäljning får betala, så märks det inte i hushållskassan.


Nåväl, jag tog den första tabletten i går kväll (tänkte att det var lika bra att köra igång genast).


Kl. 2 i natt vaknade jag och mådde hejdlöst illa, hade ont i magen, men inte koliksmärtor utan mer ett illamående som satt i magen.


Jag låg vaken ett bra tag och läste och spelade WF, sen somnade jag om framåt kl 4.


I morse tog jag den nya tabletten + min övriga medicin, bl.a värktabletter och inflammationshämmande (paraflex och pronaxen).


Det tog ett par timmar, sen började jag må hejdlöst illa och hade våldsam hjärtklappning. Jag var tvungen att gå och lägga mig och jag sov t.o.m ett tag.


Klockan 13 skulle jag skjutsat Berra till lasarettet i Falun, men han fick ta bilen och åka själv. Han kör inte gärna bil längre, men nöden har ingen lag. Han skulle till kirurgen för att kolla om dom ev. ska kunna kärlspränga hans ben.


Nu begrep jag (om jag inte gjort det tidigare) att det var den nya tabletten, förmodligen i kombo med mina andra, som var orsaken.


Kom att tänka på när jag för ett par år sedan av misstag fick i mig Berras medicin en morgon och däckades totalt i drygt ett dygn. Så illa var det inte nu, men nåt åt det hållet.


Så om jag ska våga ta den här nya medicinen i morgon så är det nog lugnast att jag plockar bort dom andra värktabletterna.


Det blev synd om hundarna idag. Inte nog med att älgjakten är igång, så det inte blir några svampturer denna vecka, jag mådde så risigt att dom fått nöja sig med att vara på tomten.


 

Men nån större nöd går det väl inte på dom. Triss på favoritplatsen i Berras knä.

 

 

Och Maya ligger nära mig här vid datorn.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards