Direktlänk till inlägg 28 september 2017

Och så vidare....

Av Kicki Fredlund - 28 september 2017 18:30

Svampplock på förmiddagen, svamprensning på eftermiddagen.


 

Triss tuggar i sig svampen så fort hon hinner innan jag kommer fram och ber henne sluta.

Sen trampar hon runt som en liten gris och massakrerar svampen. Tur att det är gott om dom.

 

 

"Vad bråkar du för? Du vill ju att jag ska visa var det finns svamp". Men jag vill ju inte att dom ska äta upp den. 

 

 

Efter en timme hade vi gjort oss förtjänta av kaffe.

 

 

Maya är på G hela tiden, men Triss passar på att sova en stund innan vi plockar lika mycket till nästa timme.

 
 
paula

paula

29 september 2017 20:36

Hej, jag skulle bli vansinnig om min hund tuggade i sig svampen! Hon sätter sig dock gärna mitt i smeten....det är ju inte heller så kul. Nu har jag gett upp svampen för i år, det är för mycket äckelflugor ute. Fick en i håret igår fast jag bara gick hemifrån o ner till byn. En kompis ville plocka rödgul trumpet på ett ställe vi var på ifjol men jag minns alltför väl hur gräsligt mycket älgflugor det var där, så jag avstod! Du kommer att få världens abstinens när det börjar sina i skogen...Kram och trevli ghelg

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

30 september 2017 10:04

Vad tror du jag blir då? Inte är det så kul att se när Triss just tar en stor tugga av hatten på en fin gul kantarell.
Vi var på ett ställe igår där det inte var en enda älgfluga.
Ja, risken för abstinens blir nog stor.
Känner av det redan idag när vi bestämt att inte plocka under helgen.
Trevlig helg till dig me'!
Kram

 
Hillevi

Hillevi

29 september 2017 20:44

Vilka mängder du/ni plockar! De börjar poppa upp lite här också och hela 3 stycken fick följa med i fickan... :D

Så uttrycksfull Maya kan se ut. Att Triss så gärna glufsar i sig sina fynd -det kan ju inte smala gott med råa trattisar!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

30 september 2017 10:00

Ja, det blir nästan i mesta laget nu. Hinner knappt med att torka dom. Igår skulle vi bara plocka lite i skogen närmast hemma när vi gick med hundarna, det har inte funnits så mycket där så det skulle passa bra. Men det blev nästan 20 liter ändå.

Maya har många miner och yttryck. Dom är heltokiga i svampen, äter hur mycket som helst om jag inte hindrar dom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards