Direktlänk till inlägg 14 september 2017

Skogen, Falun, Borlänge sen skogen igen

Av Kicki Fredlund - 14 september 2017 20:00

Det blir inte mycket tid för att blogga, för nu är vi i skogen mest hela dagarna, när vi inte rensar svampen som vi sen kommer hem med.


Jag åkte med hundarna till skogen redan på f.m och plockade en korg trattisar, var hemma igen till 11-fikat.


Sen åkte vi till Falun, där Berra hade tid på Blodmottagningen för kontroll kl 13. Hans Myelom ligger oförändrad, så nån ny behandlingsomgång är inte aktuell för närvarande, men han kollas fortfarande med prover varje månad.


 

En ovanlig buske (för mig i alla fall) i Falu Lasaretts plantering. Har aldrig sett en med den rosa färgen på löven.


Jag hade hade klipptid i Borlänge kl 15, vi hann precis ta en hamburgare till lunch innan.


Sen släppte Berra av mig och hundarna vid en skog nära hemma. Själv åkte han hem och böt kläder och kom till skogen efter mig.


 

Så ofantligt mycket trattisar det finns i skogarna nu.

 

 

Jag har lyckats få Maya att visa på trattisar några gånger, men oftast är det att jag får se att hon står och äter på dom. Men det är också en form av att visa, eftersom jag ser att det finns svamp där då.


 

Till slut fick jag lämna svampen i skogen, för korgen var full.

 

Jag hade 1 km att knalla till bilen, för Berra fick hämta upp mig på ett annat ställe än där han släppt av mig. Han hade fyllt sin korg med trattisar (plus tre stora fina Karl Johan) på sin del av skogen. Vi hade bestämt att stråla samman kl 17.30, en tid som vi båda prickade in precis.


Ringde och grattade äldste sonen, han fyllde 52 år! idag.

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

14 september 2017 22:03

Jag har inte sett en trattis ännu, ja inte plockbara, några såg jag för många veckor sen, pyttesmå. Men någon trattisskog har jag inte längre. Jag antar att ni sover gott om nätterna efter friskluftsförgiftningen!
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

15 september 2017 18:09

Konstigt att dina trattisar inte är plockbara än. Här är dom stora nu, och MÅNGA.
Dessvärre sover jag inte så himla bra. Självförvållad smärta är orsaken. Men det finns ju värktabletter.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 4 april 17:45

Idag kom Gabriella på e.m. i skulle försöka fota valparna, nu 6 veckor gamla.   Men det är nästan omöjigt att få till en vettig bild.         Travarens Quick Pay       Travarens Quick Step   Sen blir man ju lite trött. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards