Direktlänk till inlägg 29 april 2017

Fy fasen för vissa människor

Av Kicki Fredlund - 29 april 2017 16:48

Vid gårdagens skogspromenad med hundarna, fick jag åter bevis för att vissa människor är helt intelligensbefriade.


   

Vad är det för fel på vissa människor?? Alldeles vid stigen och skoterleden så har nån galning lämpat ut detta.

En slaktad soffa och en gammal TV.


 

Maya hade åter letat reda på sin benknota, men var inte speciellt intresserad, så hon lämnade den ganska snart.


 

        Hundarna sprang mycket, så det var gott att hitta lite snö att släcka törsten med.

 
 
Ingrid

Ingrid

29 april 2017 17:10

Man kan verkligen inte fatta hur en del tänker. När de ändå måst bemöda sig med att köra ut skräpet i skogen, kunde de väl lika gärna lämnat av det på rätt ställe, så varför i skogen??
Här var det någon som trodde att containern för trädgårdsavfall var ett lämpligt ställer för en tv man ville bli av med. Hur korkad får man vara?
Tack för fina bilder på Maya och Triss!
Trevlig helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

30 april 2017 09:10

Tack för att du gillar bilderna på mina hundar.
Ha en trevlig Valborg du också.
Får se om vi kan elda vår egen brasa idag, Det har blåst för mycket tidigare.
Kram

 
Astrid

Astrid" title="http://astridla.com]Astrid" target="_blank">astridla.com]Astrid

29 april 2017 18:18

Jag tror att vi var en generation som verkligen fick lära oss att ta hand om skräp.
Det är hemskt hur djur kan skada sig på all skit som slängs
Trist att se skräpet, men fina hundar

http://www. astridla.com

Kicki Fredlund

30 april 2017 09:08

Ja,det är bedrövligt att se hur mycket skit som hamnar i naturen av oansvariga människor.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

29 april 2017 19:11

Hej, gissa om jag får blunda när jag passerar de nu stängda asylboendena...ser ut ungefär som på ditt foto, bara att området som är nedskräpat är runt ikring hela husen...Jag har fotat eländet och tänker nästa vecka skicka ett mail till kommunen om att de kontaktar fastighetsägarna och ber dem städa upp. Efter att under två års tid tjänat grova pengar så har de baske mig skyldighet att så undan efter sig...
Trevlig Valborg på er!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

30 april 2017 09:05

Men fy så trist. Hade dom asylboende ingenstans dom själva hade kunnat få kassera sitt skräp?
Nu är det ju fastighetsägarnas ansvar, så jäkla dåligt att bara låta det ligga. Som sagt, bra betalt har dom fått, nu kan dom ju ta av dom pengarna och sanera.
Ja, ta du kontakt med kommunen.
Trevlig Valborg till dig också!

 
Ingen bild

Yvonne

29 april 2017 19:18

Det är för j.....t! :-(

Kicki Fredlund

30 april 2017 09:02

Eller hur!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards