Direktlänk till inlägg 6 mars 2017

Det blev en sparktur

Av Kicki Fredlund - 6 mars 2017 16:21

Jag fick med mig sparken till sjön, det fanns fler fläckar än jag trodde som bar en spark, så det var inte så jobbigt att ta sig dit.


   
Solen sken
från klarblå himmel, men fy satan vad det stormade . Och på sjön fanns ingen lä att få, men jag hade mest sidvind bortåt.


 

Två olika långa rundor var plogade, här kunde man välja vilken, jag tog den högra, som var det kortare varvet.


   

Hundarna bekymrade sig inte över glansisen, oftast sprang dom i den mesta snön för att kolla nån liten upphöjning eller nåt annat som syntes på avstånd.


Sista biten hemåt i kraftig motvind hade jag helst sluppit, men man kan ju inte få allt här i världen, så det var bara att kämpa på.


   

Två ganska slagna hjältar.



 
 
Ingen bild

Astrid

6 mars 2017 17:05

Vi har sluppit blåst idag och haft en otroligt fin vinterdag

Kicki Fredlund

8 mars 2017 09:27

Ja, vackert är det ju, men jag vill inte ha mer snö nu. Dags för snösmältning och dagsmeja!

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

6 mars 2017 19:45

De ser verkligen mysigt ut där på sjön. Jag kan nästan känna doften av varm choklad och en kanelbulle :) de har du väl med på sparken.

Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.se

Kicki Fredlund

8 mars 2017 09:26

När du skriver det så blev jag sugen på choklad och bulle. Men just den dan blåste det alldeles för mycket för att stanna och njuta.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

7 mars 2017 05:39

Så fint det ser ut! Antar att du inte kan ha sparken fastkedjad där vid sjön, det har folk här men så är det folktommare också. Härligt när hundarna blir så trötta och nöjda! Igår drog Kalle timmerstockar i bilen och det var gott betyg för en giraff! Men blåste hemskt gjorde det här också.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

8 mars 2017 09:24

Jag har funderat på att låsa fast sparken på något vis vid sjön, men saknar både kedja och lås, kanske skulle skaffa det.

 
Hillevi

Hillevi

7 mars 2017 15:11

Har nu tittat på din hemsida nu och det var härliga bilder, nostagidelen alldeles särskilt!
Mycket glädje och en hel del sorg - men än är det fullt liv på er! 😀 💝

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

8 mars 2017 09:21

Det är trist att jag inte kan uppdatera hemsidan.
Det händer att jag går tillbaka och kollar dagböckerna. I min ålder blir det allt mer nostalgi.
Det finns ju en hel del att hitta tillbaka till, eller titta tillbaka på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards