Direktlänk till inlägg 16 februari 2017

Snabbt avklarat

Av Kicki Fredlund - 16 februari 2017 13:25

Jag hade tid redan 8.30 i Avesta på röntgen för datortomografi.


Berra och hundarna fick stanna hemma.


Jag har ju gjort magnetröntgen och trodde det här var nåt liknande, men inte alls. Snabbt som ögat var det avklarat, både utan och med kontrastmedel i blodet. Man behövde inte ens klä av sig.


Kl. 8.45 var jag på väg hem igen.


Solen lyser med sin frånvaro idag (tyvärr), det har varit så fint väder ett par tre dagar.


Igår var Berra till VC för provtagning (han ska till blodmottagningen om en vecka). Jag stannade vid ICA och handlade och han fortsatte till VC. Så jag var klar där när han kom tillbaka.


Vi stannade till och fick fm-fika hos Kerstin o Anders på hemvägen.


Solig promenad med hundarna på sjön blev det sen, men det var igår det, idag blir prommisen i gråväder, men det är fortfarande milt, +3.


 

Jag har kastat lite godis på isen som hundarna fick söka efter. Dom stack inte så långt ifrån mig den här gången, när dom var medvetna om att jag hade godis i en burk i fickan. Bitar av pannkaka slår det mesta.


 

Man får hålla sig borta från hjulspåren, för där var det polerad glansis, men annars var det ett OK underlag att gå på.


 
 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

16 februari 2017 19:57

Det är skönt när besöken på röntgen går fort. Man vet aldrig redigt vad de ska hitta på. Men de e gott när man får besked att allt ser bra ut, för de hoppas jag du får. Ser mysigt ut på isen, här tror jag inte de skulle hålla att gå på. Har inte varit nere vid sjön alls i vinter. Båten ligger i, undrar hur den mår :(
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.se

Kicki Fredlund

17 februari 2017 09:10

Jag får väl vänta nån vecka på svaret. Det är bara att gilla läget till dess.
Det var väl inte så snällt mot båten att den fortfarande ligger i.
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

16 februari 2017 21:43

Underkylt regn här under eftermiddag/kväll, bilförarna säger att det är rent för jävligt...halt sóm såpa på vägen. Det gäller säkert oss fotgängare också men jag har ju mina broddar. Så bra att undersökningen är klar, vet du, jag ringde folktandvården för att beställa tid för undersökning. tji fick jag, vi har ingen tandläkare och kan inte erbjuda några tider...hur gör jag nu??? Är det fri prissättning hos olika tandisar? Jag som inte har bil måste ju välja den enda kliniken som finns i Ludvika då, suck. Tror jag skjuter upp det problemet ett tag. Ta det försiktigt om ni ska ut o åka imorgon fredag, jag tror halkan fortsätter, riktigt otäckt kan det vara.
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

17 februari 2017 09:08

Det duggregnade här också och blev halt som sjutton.
Duktiga du som ringer tandläkaren (jag känner ju till din tandläkarrädsla), men skit att du inte fick nån tid. Du får väl kolla priserna hos de privata.
Vi har ju förmånen att bli kallade till Folktandvården årligen.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

17 februari 2017 14:48

Hoppas att den där röntgen visar att allt bara är prima!
Det är tur att ni har goda vänner att mellanlanda hos på era färder till lasarett och vårdcentral.
Trevlig helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

18 februari 2017 09:34

Ja, det är väl det man får hoppas nu.

Det är egentligen bara två st som vi brukar fika hos.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram

 
Hillevi

Hillevi

18 februari 2017 08:08

Det trodde jag också - att magnetrtg och datortomografi var samma sak. Det var då snabbt avklarat. Synd bara att det dröjer med svaret.
Jag ska titta på hemsidan när jag sitter vid datorn, alltid roligt med gamla bilder! :)

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

18 februari 2017 09:32

Det är tråkigt att jag inte kan uppdatera min hemsida. Programmet finns inte på en här datorn.
Jag har försökt skaffa ett gammalt FrontPageprogram utan att lyckas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards