Direktlänk till inlägg 15 februari 2017

Nostalgi

Av Kicki Fredlund - 15 februari 2017 13:56

Det här är nostalgi på hög nivå (för mig).


Satt och letade efter en speciell bild och gick då igenom flera album.


Det var inte dessa bilder jag letade efter, men de väckte verkligen minnen.


   

Bilderna är från 1970, kvallitén är ju inte den bästa.

Jag (26 år gammal) är ute och går på stallbacken i Romme med Zurich (ska vara ett tyskt y, men jag vet ju inte var jag hittar det).


Zurish, var het om en spis att köra, men gudomligt snäll att handskas med. Jag gick ofta med henne helt lös, utan grimma, till hagen.


   

På en urdålig bild kan man se min "shäbox" Trolla, resultatet av en tjuvparning av en shäfer på vår första boxer, bakom Zurich. 





 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

15 februari 2017 16:04

S¨å roligt att se en Kicki modell yngre, fast du är ju väldigt väl behållen nu också. Lika smärt och smidig och glad. Förstår att du blev nostalgisk...kanske skulle de gamla fotona vinna på att bli omgjorda i svartvitt
Kram

http://paulaz.se

 
Ingrid

Ingrid

15 februari 2017 17:03

Så roligt att se och jag känner minsann igen dig. Börjar man sitta och leta i gamla album blir man gärna sittande ett tag. Det är så roligt att drömma sig tillbaka.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

16 februari 2017 10:24

Ja, visst finns det ett värde i det där med nostalgi, men man får nog passa sig så man inte fastnar i det.
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

15 februari 2017 17:25

Du är lik Dig! Så roligt att se Dina gamla bilder.
Har Du någon knapp för specialtecken så kan Du prova den, annars finns det ju något som heter tillbehör på datorn om jag inte minns fel? Får kolla?
Ha det gott och kram! :)

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

16 februari 2017 10:22

Jag har en hel bokhylla full med fyllda fotoalbum och en hel drickaback, de där gamla fyrkantiga sorten, full med lösa bilder i sina fodral. Vart 5:e år ungefär får jag för mig att de också ska in i album.
Men...
Jag är urdålig på finesserna på datorn, ger mig inte tid att sätta mig in i det heller (tyvärr).
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

15 februari 2017 17:46

Hittade hur man gör på datorn!
Bredvid returknappen har Du en tangent med ^~¨ När Du trycker på prickarna en gång syns inget, men när Du sen skriver ett u så blir det två prickar ovanför. üüü
Trycker Du på den tangenten två gånger så syns prickarna.
Lycka till! ♥

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

16 februari 2017 10:18

Tack för hjälpen! ü
Kram

 
Hillevi

Hillevi

16 februari 2017 05:59

Det är så roligt med gamla foton! Häst och hund var väsentligheter redan då, ser jag och du är dig mycket lik. En schäbox, minsann! Vänder man på det blir det "boxschä" och då låter det som om man var bra på lyset när man uttalar "boxer"! :D

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

16 februari 2017 10:17

Ja, det väcker minnen att botanisera i gamla bilder.
Om du har nåt intresse så kan du se lite historik om mig och mina djur på min hemsida, som jag dessvärre inte längre har program till att kunna uppdatera.
Boxschä hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards