Direktlänk till inlägg 9 december 2016

Körning mot klockan

Av Kicki Fredlund - 9 december 2016 16:49

Idag hade vi hyrt ett släp mellan kl 9-12, den kortaste (och därmed billigaste tiden).


Vi skulle äntligen till Ludvika och hämta ett skåp/hylla som jag köpt på auktion (för en 100-lapp).


5 över 9 hade vi kopplat släpet till bilen (det var inte det enklaste). Jag var dessutom lite nervös, då jag inte kört med släp på minst 20 år. Men det gick bra att ta sig både till Ludvika och hem igen.


 

Vi baxade av skåpet hemma, Berra fick flytta soptunnan först, den skulle varit tömd men på senaste tiden har det ofta gått flera dar innan den blivit tömd.


 

Vi var tillbaka på OK på slaget 12. Dom hade invigning idag av den helt omgjorda lokalen. Så vi fikade där. Kaffet bjöd dom på och det man tog till kostade 50% av ordinarie pris.


 

Sen åkte vi till skogen och gick med hundarna. Bilen var, som synes, mer än lovligt skitig. En stockholmsresa och dagens skitiga vägar med 8 plusgrader gjorde sitt till.


         

Hundarna roade sig som vanligt med att nosa, leta pinnar, ha dragkamp och mycket spring i benen.


 

Här har det röjts ganska rejält, så nu ligger sly och smågranar som ett plockepinn.


 

Eftersom bilen var i så stort behov av tvätt så åkte vi till Säter för att få den ren. Det var flera som hade samma tanke, faktiskt 5 st före oss. Så det tog en timme innan vi kom därifrån...


 

men då var iaf bilen skapligt ren.


 

Hyllan/skåpet på plats, nu är bara frågan hur mycker det rymmer. Förhoppningsvis kan jag gömma undan lite saker i underskåpet.


Nu dags att göra sig i ordning för att åka på kvällens grötfest på klubben.

 
 
Astrid

Astrid" title="http://astridla.com]Astrid[/url]" target="_blank">astridla.com]Astrid[/url]

9 december 2016 17:32

En dag fylld av aktiviteter ser jag
Så underbart att kunna ha sina hundar lösa
Med jakthundar är det så svårt
Men jag älskar att se dom springa fria
Det brukar gå bra med tiden, de skiljer på jakt och annan tid
Den gamla kan vi ha lös men vi vågar inte med unghunden
Vi har ju fått en unghund ihjälkörd så...med åldern bli man svamlig

http://www. astridla.com

Kicki Fredlund

10 december 2016 09:18

Men det kändes mer som om hela dagen gick utan att man fick så mycket uträttat, allt tog sån tid.
Jag skulle inte klara att ha en hund som inte gick att ha lös (på lämpliga platser). Nackdelen är att mina är usla på att gå fint i koppel utan att dra.

 
Hillevi

Hillevi

9 december 2016 18:17

Så fint skåp!
Bilen... så ser det ut så här års, punkt! Den rentvättade renaulten fick väl vara fin i några minuter, då! :D
Hundarna... vilken glädje de har av varandra!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

10 december 2016 09:22

Jag är nöjd med skåpet och framför allt att det äntligen kom hem.
Jodå nog startade nedskitningen av bilen ganska omgående efter tvätten :(
Håller med, hundarna skulle inte haft hälften så kul en och en. (Men i gengäld kanske jag skulle haft en lydigare hund)

 
Ingrid

Ingrid

9 december 2016 18:28

Tänk att ni också har barmark, men det verkar som om det ska komma nederbörd i helgen. Här har det varit rena vårvädret några dagar. Så ren och fin er bil blev! Min bil, som var rätt ren förut blev lortig igår när jag var i Visby. Få se om jag kan åka till Stenstugu och tvätta den innan det blir för kallt.
Ha en fin tredje Advent!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

10 december 2016 09:23

Nu är det slut på barmarken. Det var ett par cm snö på backen när jag vaknade i morse.
Ha en fin tredje advent du också!
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

10 december 2016 15:16

Vilket fint skåp!

Kicki Fredlund

11 december 2016 08:56

Till rätt pris dessutom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards