Alla inlägg den 1 december 2016

Av Kicki Fredlund - 1 december 2016 17:46

På förmiddagen hann jag inte få så mycket gjort, för redan kl 11 åkte jag till Falun för att klippa mig hos min valpköpare Sari (Zarris). 


Maya fick stanna hemma den här gången och lika bra var det för syrran Hedda var inte där. Sari är mitt uppe i en flytt, så hon hade lånat bort Hedda några dagar.


På stora parkeringen i Falun (Trotzgatan tro jag) var det otroligt rörigt vid parkeringsautomaten.

Fy vad jag tycker illa om dessa nya där man ska sätta in sitt bankkort när man kommer och när man åker igen. 


Att få sin biljett när jag kom var inga problem, men sen...


När jag skulle registrera min sluttid blev det en jättekö av folk som väntade på sin tur. Hon som var före mig gick bet. När det var min tur så stod det först att kortet var ogiltigt, vid nästa försök, så kom den aldrig vidare efter att den sökte banken. Jag gick åt sidan och släppte fram den som var efter mig, sen provade jag igen med samma usla resultat.


Till slut gick jag till bilen och hämtade papper och penna för att skriva upp telefonnumret för felanmälan.


Ytterligare väntan "du har plats nummer 7 i kön".


Till slut, efter 40 minuters försening, för jag skulle ju vidare till Hedemora för att handla, så fick jag prata med en trevlig tjej, som fixade det hela manuellt över telefon. (Kön var fortfarande lång vid automaten)


När jag handlat, det tog sin lilla modiga tid, för aldrig har det varit såå himla mycket folk på Hemköp.

Det var massor av billiga priser, men bara idag mellan kl 13 - 18. Bl.a 1 kr/ kg för morötter och lök, 20kr/kg för färsk kyckling m.fl bra priser.


Nu har vi just ätit kyckling stekt i gryta med ris och gräddsås.


Så har jag packat bilen inför morgondagens stockholmsresa. Kl 6 i morgonbitti kommer min chaufför Linda hit, så skönt att jag slipper köra själv. Berra blir kvar hemma den här gången.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards