Direktlänk till inlägg 1 juni 2015

Trött...

Av Kicki Fredlund - 1 juni 2015 12:31

Det är inte utan att man blir väldigt trött av att ha valpar.


Det är mycket passning första tiden. Minsta lilla pip får mig att hoppa ur sängen, så nån nattsömn att tala om blir det inte på ett tag.


Dessutom åkte jag på ett kolikanfall i natt och sprang på toa stup i ett från kl 24 till 04 när det äntligen var över.


Men från kl 7 till halv 9 sov både jag och valparna.


 

Det har gått fort för dom att fatta var maten finns, så där behöver dom ingen hjälp. Äter tills magarna blir runda och sover sen gott.


Lite problem är bara när Triss lägger sig lite klumpigt och nån valp skriker för att den kommit i kläm, eller när den har lite magknip och vill bli tvättad på magen.


I natt fick hon för sig att flytta ut ur valplådan med valparna, men jag kom på henne redan när hon bar iväg med den första. Hon la den brevid sitt koppel som låg på golvet.


Första timmarna hemma med valparna hade hon fått för sig att bära omkring en av hanvalparna, hon bar honom, ibland bara i ett ben, runt i lådan till nåt som hon tydligen tycket var en bättre plats.


Valplådan är ganska stor, eftersom det är samma som jag även haft till boxervalpar, så det finns gott om plats att "möblera om".


Skorpan skulle helst vilja vara med, hon blir förtvivlad när valparna piper. Maya fattar ingenting, men eftersom Skorpan står och hänger utanför grinden så gör hon lika. 

 
 
Ingen bild

caroline.reichard@yahoo.com

1 juni 2015 15:56

Men ååhh, så söta valparna är! Den med liten vit/rosa nos var ju för underbar... Och fina mor-mor Skorpan som vill hjälpa till med valparna!
jag förstår att det är mycket jobb nu att hålla koll på Triss och valparna så allt går fint.
Hoppas ni får lite sömn nu under dagen.

Kicki Fredlund

2 juni 2015 12:00

Jag ska lägga ut fler bilder, men jag vill inte plocka så mycket med valparna än och göra Triss orolig, men det kommer.
Nån sömn på dan igår blev det inte, men ett par timmar på morgonen idag mellan 6-8, då det var lugnt i valplådan.

 
Ingen bild

Agneta Engström

1 juni 2015 21:18

Såå söta! Nu hoppas vi att allt går bra i fortsättningen!

Kicki Fredlund

2 juni 2015 11:57

Ja, nu borde det värsta vara över.

 
Ingrid

Ingrid

1 juni 2015 22:14

Så fina de är de små liven!
Jag kan tänka mig att du reagerar för valppip som man gjorde när man hade en liten nyfödd baby i korgen bredvid sängen. Minsta gny så var man klarvaken.
Lycka till i fortsättningen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

2 juni 2015 11:56

Ja, visst är det så. Dom små pipen bekommer mig inte, även fast jag hör dom. Men när en valp skriker (och det gör dom ofta av olika anledningar)då far man ur sängen omgående. Eller rusar dit om jag är nån annanstans.
Kram

 
Ingen bild

Raija

2 juni 2015 10:38

Fint att alla mår bra nu, även om det inte blir så mycket sömn för dig för tillfället. Är det bara en som fått en rosa nos med vit strimma? Ska bli kul att få följa deras utveckling :-) .

Kicki Fredlund

2 juni 2015 11:53

Nä, nu får man gå som en zombie ett tag, halvt medvetslös.
Det är ett par till som är lite rosa på nosen, men pigmentet kommer eftersom, så dom kommer också bli svarta (förhoppningsvis).
Ja nu följer några spännande, roliga och tröttsamma veckor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards