Direktlänk till inlägg 31 augusti 2016

Vilken framgång! Backamo dag två.

Av Kicki Fredlund - 31 augusti 2016 12:40

Oj, vilken framgång som uppfödare jag fick på söndagen i Backamo.


Men för att ta det hela från början.


Morgonen började med regn. I Lilla Edet, där broreparation pågick så det var trafikljus och bara ett körfält, dessutom blev det broöppning, så vi fick stå jättelänge och vänta.


Utställningen hade redan börjat när vi äntligen kom fram. Tur att vårt tält fanns uppsatt och klart, det var blött så det förslog, men regnet upphörde, men nån värmen blev det aldrig.


Det var ju frallaklubbens special som skulle gå av stapeln. Närmare 140 frallor anmälda, alldeles ovanligt många valpar ca 35 st, den ena sötare än den andra.


 

Gisela (t.h.), som så förtjänstfullt visat Maya flera gånger, har en liten spansk import som just fyllt 4 månader. Den lilla killen slog alla övriga valpar och blev BIS valp. 


********

Oj, här får jag göra en rättelse, valpen var inte alls från Spanien, utan från Norge kennel Joy Of. Uppfödaren var ju dessutom på plats och hade flera fina hundar med sig. Bl.a mamman till den här valpen.

********

Eftersom det var så många valpar, så tog det lite tid innan hanarna började dömas. Jag trodde det skulle gå lätt att hinna se Nalle (Travarens Nahar), som gick i juniorklassen, innan det var dags för championtikarna i andra ringen.


Men hoppsan, när jag gick för att kolla läget så var det precis dags för championtikarna att gå in i ringen.


Panik! Mina hundar satt i sina burar, jag hade inte bytit kläder, men värst av allt, Agneta som skulle visa Maya var i andra ringen med Nalle.


Håkan Häll kom som en räddande ängel och erbjöd sig att visa Maya.


 

Nalle väntar på att gå in i ringen.

 

Han vann juniorklassen med CK (15 deltagare) 

 

Snygga killen!


   

Blev sen bästa hane och fick Certet, ett till och han blir champion (men först måste han bli två år) . Tvåa blev gamle Ekhaga Caesar, 10,5 år. Caesar är ju dessutom morfar till Nalle, eftersom han är pappa till Triss.   

********

Ytterligare en rättelse. Caesar är faktiskt 11,5 år!!


********


Championklassen för tikar var rekordstor, 15 st. Domaren gav CK till de 6 främsta (Triss blev 5:a)


Stressen fortsatte, för Håkan var tvungen att gå och kissa, det är lugnt sa jag det är så många tikar före Maya.

Triss stod redan på bordet när Håkan kom tillbaka och Maya skulle ju in direkt efter.


 

Domaren gillade Triss....

 

 

men det vill jag inte påstå att det gällde för Maya, det var ett evigt plockande i munnen på henne. Och domaren gillade inte hennes huvud.


Hon fick exelent, men åkte ut i första gallringen. En championtik fick VG, så man kan ju inte vara säker på ett exelent bara för att hunden är champion.

 

     


Sen var det dags för final där den finaste frallan skulle utses.


  

Bästa tik hade Daulökke's Galla Nova blivit. Hon ståtar med en hel rad championattitlat då hon är både svensk, finsk, dansk, norsk och nordisk champion.


 

Döm om min förvåning och stora glädje när det var Nalle som vann!! Jag tror matte Agneta behövde lite tid för att ta in hur stort det är att vinna frallornas största utmaning för året.


 

Domarna, Birgitta Svarstad och Göran Bodegård tackades för sina insatser av klubbens styrelse.


Det hade sålts massor av lotter och dragningen tog sin lilla modiga tid, för det var gott om fina vinster.


 

T.o.m jag vann (eller om det möjligen var Berras lott). Bling bling till både mig och hund.


Regnet började oturligt nog om precis när vi skulle ta ner tältet och packa ihop.

Sen var det värsta kön som stod i princip helt stilla i flera km, när bilarna skulle över till Lilla Edet.

Återresan till Trollhättan tog betydligt mer än en timme i.s.t.f 25 minuter.





 
 
Menageriet

Menageriet

31 augusti 2016 14:46

GRATTIS till framgångarna! Roligt att det går så bra för avkomman.
Nästa gång Du kommer neröver på utställning, så ska jag komma och titta, för nu har jag skaffat en bil.
Ha det så gott och grattiskramar och nospussar!

http://www.menageriet.se

Kicki Fredlund

31 augusti 2016 18:20

Tack!
Kul att du "blivit med bil" igen.
Det lär nog dröja innan vi är neröver igen. Möjligen Vänersborg i juni (beror på vad det blir för domare).
Sonen var till Henån, eller nånstans nära i lördags på nån båtmässa.
Kram

 
Ingen bild

Christine

31 augusti 2016 19:00

Grattis igen!😊🍾

Kicki Fredlund

1 september 2016 08:42

Tack (igen)!

 
Ingen bild

Bea

31 augusti 2016 21:14

Jaa, vad ska man säga ? :-) GRATTIS så klart....... / Bea

Kicki Fredlund

1 september 2016 08:40

Tack Bea!
Så du kollar fortfarande min blogg ;)
Hoppas det är bra med dig.
Ses vi i Högbo på lördag?

 
HillEvi

HillEvi

1 september 2016 04:37

Stort grattis! Den framgången tjuvhöll du på! :) Måste kännas fantastiskt.

http://Gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

1 september 2016 08:39

Tack!
Det var bara det att jag inte orkade blogga om hela helgen på en gång.
Det var så många bilder som skulle kollas också.
Ja, det kändes fantastiskt, inte minst att en som är utställningsintresserad fått en så lovande hund.

 
Ingen bild

Bea

1 september 2016 09:54

.....nej, inte Lör. ska försöka ta mig dit på Sön., Boxer går då..
är fortfarande nr.1 för mig:-) Men önskar dig lycka till på Lördagen! / kram, Bea

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards