Direktlänk till inlägg 10 augusti 2016

Hemresan i måndags.

Av Kicki Fredlund - 10 augusti 2016 10:17

I måndags morse packade vi och städade huset efter oss, sen var det dags att ta sig till båten för hemfärd.


 

Triss gick och la sig i min väska, hon ville väl vara säker på att vi inte skulle lämna henne kvar på Gotland.


Vi köpte lite dricka och fikabröd på vägen att ha på båten. Åkte också in på utställningsområdet och gick en promenad med hundarna, så dom fick springa av sig.


Det blåste rejält, så lite oroad var jag för hur båtresan skulle gå, men jag tog en Postafen innan.


   

Med tanke på hur många hundar som gått här under helgen, så fanns det massor av intressanta lukter att kolla.

 

Nyfikna Maya springer iväg med låg kroppshållning, hon trodde nog att det var en fågel eller nåt, så var det bara en kvarlämnad bajspåse.


 

Det såg lite oroväckande ut på himlen, men nåt regn kom det inte och det var fortsatt väldigt varmt, trots den kraftiga vinden.


 

 Det vill till att ha bra handbroms när bilarna (mest husbilar) stod i brant utförslut.


Jag sov faktiskt en stund på båten, åksjuketabletten gjorde sin verkan.

Jag var upp på däck en stund, men där var det alldeles för varmt, många satt där ute och solade sig.


Klockan tre var båten i Nynäshamn och hemfärden kunde fortsätta.


Vid fyra hamnade vi i Stockholms rusningstrafik, inte nog med det, det var en olycka i den långa tunneln efter Enskede, så där var bara en fil tillgänglig och kön stod helt stilla långa stunder.


Jag passade även på att köra fel, tog av en avfart för tidigt mot Vällingby och hamnade i stället på Essingeöarna, där jag snurrade omkring ett tag innan jag hittade en utfart till E4.


Berra körde sista 8 milen hem, för då hade jag ont i högra benet igen. Det släppte när jag slapp sitta med foten på gaspedalen.


 
 
Ingrid

Ingrid

10 augusti 2016 15:19

Jag hade tanke på er när jag såg hur det blåste, men det var ju klokt av dig att ta en postafen. Det gör jag också alltid om det är sjögång. Jag vill inte riskera att bli sjuk. Hellre en tablett för mycket.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

11 augusti 2016 09:16

Problemet med postafen är ju att man blir trött av dom, men när jag tar en tidigt så har det mesta gått ur kroppen när det är dags att köra bil. Den här gången sov jag dessutom en stund på båten.
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

10 augusti 2016 19:12

Låter som en bra resa. Härligt att du slapp bli sjösjuk! ;-)

Kicki Fredlund

11 augusti 2016 09:00

Ja, resan var helt OK, men visst känns det på att köra långt nu för tiden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards