Direktlänk till inlägg 10 augusti 2016

Gotland, utställning dag två.

Av Kicki Fredlund - 10 augusti 2016 09:15

I söndags var det dags för andra dagens utställning.

 

Jag gick en tidig morgonpromenad och Maya och Triss var glada att få springa fritt ett tag.


 

Jag såg att det gick får i en inhägnad..

 

då var det bäst att koppla upp hundarna. Triss och fåren var lika nyfikna på varandra.

 

När vi gick därifrån så ville alla fåren se var vi tog vägen.


På söndan började utställningen kl 8, det var åter många hundar före frallorna, så vi åkte från Roma kl 8.


Det var en otroligt "rumphuggen"utställning för frallorna. Hanarna var 7 st och tikarna, efter två strykningar, ynka 4 st. Alla 4 var från mig.


 

Majken fick exelent med fin kritik, men inget CK, så där rök certet.

 

Pew fick nöja sig med VG, hon fick Cert dan innan så förhoppningarna fanns ju att hon skulle få sitt andra. Men hon är i tunnaste laget och behöver på mer hull på kroppen.


 

Åter visade Gisela Maya på bästa vis. Både Triss och Maya fick CK och placerade sig 1 och 2 i Bästa Tikklass. (Det var ju inte mycket att välja på)   


 

Michael Ganzer var domarelev, så han fick också kolla alla hundarna. (Han äger tiken som blev BIR dan innan)

 

Jag har ingen bild från BIR och BIM, men den här juniorhanen blev BIR och Triss BIM, hon fick även CACIB. Domaren och eleven Michael var inte överrens om vilken hane som skulle bli bästa hane, men det var domaren som hade sista ordet så klart.

 

Jag fick åter HP för uppfödargruppen, men vi stannade inte till finalen p.g.a värmen.


Kritiken från domaren Bengt-Åke Bogren såg ut så här:

     


 

Helgens rosettskörd. Tog även ut ett hederspris i form av ett får (vi var ju ändå på Gotland), jag brukar annars alltid ta inteckningskorten.


På kvällen efter utställningen var vi bjudna på middag hemma hos min bloggvän Ingrid i Klintehamn.

Det var jättetrevligt som vanligt och hon är en hejare på att laga god mat.


 

Ingrid blev ivrigt uppvaktad av hundarna som ville vara nära hela tiden.



 
 
Ingrid

Ingrid

10 augusti 2016 15:16

Inte märkte jag att du tog något kort, men jag var väl så koncentrerad på Maya. Jag måste säga att jag är väldigt förtjust i era hundar. De är så otroligt vänliga!
Tack för besöket!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

11 augusti 2016 09:19

Jo, ett par bilder blev det allt, men jag missade att ta på den goda maten.
Det är inte svårt att bli förtjust i en fralla, för dom är väldigt personliga och folkkära.
Tack för att vi fick komma!
Kram

 
Ingen bild

Christine

10 augusti 2016 15:28

Sådan matte sådana hundar får man väl säga, Ingrid! 😊

Kicki Fredlund

11 augusti 2016 09:12

Vad menar du med det? Jag som är så lugn och timid ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards