Direktlänk till inlägg 16 juni 2016

Trädgårdsrunda

Av Kicki Fredlund - 16 juni 2016 09:12

Igår var det ett perfekt väder att rensa ogräs och plantera vidare. Sol med växlande moln, inte för varmt. Jag har många asterplantor kvar än som ska ner i jorden.


Hundarna var ute på framsidan mest hela dan.


Berra var liggande för andra dagen i sin förkylning, men febern hade gått ner.


Jag gick ett varv med kameran i trädgården. Jag älskar den här tiden när det börjar blomma allt mer i rabatterna.


          Det är många aklejor som blommar just nu


 

Det här är också en akleja, den är hög men blommar bara i topppen.  


 

Rabatten nere vid förrådet ligger i ganska mycket skugga, där är det mest gröna växter.


 

Potatisen som jag satt i hinkar växer och frodas. Ska nog testa om det finns några att plocka upp till midsommar.

 
 
Bea

Bea

16 juni 2016 14:59

Hej Kicki !! tycker absolut att du ska kolla i dina hinkar! Vi har redan ätit 2 kok ! :-)
Grattis till alla fina framgångar !! ha det fortsatt bra / Bea

http://turidas.blogspot.se

Kicki Fredlund

17 juni 2016 12:15

Men hej Bea!
Kul att du "tittar in".
Jo nog ska jag kolla i hinkarna till midsommar, men jag spar till dess.
Tack för ditt grattis! Ja, det har gått otroligt bra för mina frallor.
Kram

 
Menageriet

Menageriet

16 juni 2016 18:16

Så fina rabatter Du har!
Aklejor i mängd och Irisar och Stjärnflocka. Aklejrutan är skir och fin.
Olika nyanser av grönt är också vackert och där verkar det ju trivas i skuggan?
Blommar Astrar senare, eftersom Du kan plantera dom nu?
Har Ni kommit ner på jorden efter alla utmärkelser på utställningen eller svävar ni fortfarande på moln? Hihi! Det var verkligen en bedrift och vilket fint erkännande som uppfödare! Så roligt och många grattis en gång till! ♥♥♥
Hoppas Berras förkylning går över?
Ha det nu så gott och kram till er alla! :)

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

17 juni 2016 12:12

Tack för att du gillar mina rabatter. Dessvärre är det mycket ogräs som jag inte hinner hålla undan.
Ja astrarna blommar sent, extra sent eftersom jag dragit upp dem från frön.
Det känns onekligen bra att ha lyckats få fram så fina hundar, trots att jag bara haft tre kullar på rasen.
Nu är Berra bättre, men hostan är hemsk.
Kram och skön helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards