Alla inlägg under februari 2016

Av Kicki Fredlund - 17 februari 2016 07:38

 

Det blir nog en del bilder från Uppsala ett tag, för det är ju där jag kommer att vara om dagarna.

Här är det ett helt gäng med tinnar och torn.

Av Kicki Fredlund - 16 februari 2016 18:46

Taxin hämtade mig 10 över 8 i morse.


Bussresan till Uppsala gick bra. Jag lyssnade på min ljudbok (När livet börjar om av Lucy Dillon)


Jag hade tid redan 10.45 Den här första behandlingen tog betydligt längre tid än vad det kommer att ta sen. Det var mycket som skulle mätas, måttas och röntgas. Det var ganska jobbigt att ligga stilla på stenhårt underlag med armarna över huvudet i 45 min.


Men i fortsättningen kommmer det ta ca 15 minuter per behandling.


Den kalla morgonen blev en solig och lagom kylig dag. Jag promenerade ner till en park vid Svandammen.


 

Svandammen såg inte ut som jag mindes den från min tonårstid, när jag ofta var hos min kusin i Uppsala.


 

Jag var in på en servering, Gula Villan (tror jag den hette), väldigt trevlig med gamla möbler och väldigt blandad inredning.


Letade också reda på sjukhusapoteket, där jag hämtade ut den kortisonsalva som jag kommer att behöva smörja in mig med efter strålningarna.


Hemresan gick inte lika bra, efter halva sträckan mådde jag pyton, men klarade mig ändå tills jag kom hem.


Taxin som jag åkte med sista biten hade en bekant som körde. Jag var tvungen att fråga, för det var så oväntat att se honom som taxichaufför. Det var travtränaren Jouko Pärssinen, han har p.g.a utslitning slutat med hästarna (det känns igen).


I morgon jag jag tid 11.45


Berra hade varit ute med hundarna, tur det eftersom jag mådde så illa när jag kom hem.


Han hade också skalat potatis och morötter, så det var bara att sätta på när jag kom hem och sen värma den köttgryta som vi åt häromdagen.

Av Kicki Fredlund - 16 februari 2016 18:09

Bussen är framme vid Akademiska sjukhuset i Uppsala, eller också är det jag som är framme vid bussen för att åka hem. 

Av Kicki Fredlund - 16 februari 2016 06:48

Så typiskt att det är -14 grader när jag ska till Uppsala idag.


Det blir ju mycket promenerande under väntetiden, så det hade ju varit bättre om det inte var så kallt.


Bäst att jag tar med en extra kofta och varma vantar.


Nu får jag ändra mina morgonvanor. Jag är ju egentligen morgonpigg, men har börjat med att inte gå upp förrän halv 8. Mest beroende på att jag sover dåligt och ofta är vaken flera timmar på natten.


Men nu är klockan ställd på väckning halv 7 ett tag framåt, i morse vaknade jag kl 6, så halv 7 var jag redan duschad och klar.

Av Kicki Fredlund - 15 februari 2016 07:30

Idag är det - 14 grader, så nu blir det kallare igen.


Skulle varit på spårträffen igår, men tyckte det var för mycket snö för Maya att spåra i, så vi blev hemma i stället.


Idag har jag tid hos tandhygienisten på f.m Jag kommer nog slippa betala, då det går på sjukbehandlingen. Alltid något, men sen var ju det där med att dra ut två tänder. Fan vad jag ogillar det!  Jag vill ha mina tänder kvar, men jag måste nog lyssna på tandläkarens råd.


Idag blir det nog en städdag. Med tanke på att mina resor till Uppsala börjar i morgon, så lär nog inte städning vara prio ett när jag kommer hem på kvällarna.


 

Go'hundarna sover än, men jag ska gå och fixa frukost nu.





Av Kicki Fredlund - 15 februari 2016 07:09

 

Jag borde väl egentligen skämmas för att visa att det sitter spindeltråd i taklampan. Men när nu inte dammtorkning hör till mina favoritsysselsättningar, så kan det bli så.

Av Kicki Fredlund - 14 februari 2016 16:13

En strålande solig promenad har vi gått med våra hjärtan, på alla hjärtans dag.


     


 

Jag bakade några frallor, sen gjorde jag fisksoppa, jag hittade en bit marulk och en laxforellsfilé i frysen.

Av Kicki Fredlund - 14 februari 2016 09:40

 

För en del är väl det här hemliga paket, även om jag känner till innehållet. Nu är det dags att skicka iväg dom.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards