Direktlänk till inlägg 16 februari 2016

Nu är jag igång..

Av Kicki Fredlund - 16 februari 2016 18:46

Taxin hämtade mig 10 över 8 i morse.


Bussresan till Uppsala gick bra. Jag lyssnade på min ljudbok (När livet börjar om av Lucy Dillon)


Jag hade tid redan 10.45 Den här första behandlingen tog betydligt längre tid än vad det kommer att ta sen. Det var mycket som skulle mätas, måttas och röntgas. Det var ganska jobbigt att ligga stilla på stenhårt underlag med armarna över huvudet i 45 min.


Men i fortsättningen kommmer det ta ca 15 minuter per behandling.


Den kalla morgonen blev en solig och lagom kylig dag. Jag promenerade ner till en park vid Svandammen.


 

Svandammen såg inte ut som jag mindes den från min tonårstid, när jag ofta var hos min kusin i Uppsala.


 

Jag var in på en servering, Gula Villan (tror jag den hette), väldigt trevlig med gamla möbler och väldigt blandad inredning.


Letade också reda på sjukhusapoteket, där jag hämtade ut den kortisonsalva som jag kommer att behöva smörja in mig med efter strålningarna.


Hemresan gick inte lika bra, efter halva sträckan mådde jag pyton, men klarade mig ändå tills jag kom hem.


Taxin som jag åkte med sista biten hade en bekant som körde. Jag var tvungen att fråga, för det var så oväntat att se honom som taxichaufför. Det var travtränaren Jouko Pärssinen, han har p.g.a utslitning slutat med hästarna (det känns igen).


I morgon jag jag tid 11.45


Berra hade varit ute med hundarna, tur det eftersom jag mådde så illa när jag kom hem.


Han hade också skalat potatis och morötter, så det var bara att sätta på när jag kom hem och sen värma den köttgryta som vi åt häromdagen.

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

16 februari 2016 20:52

Hej, får du ingen medicin mot illamåendet? Har hört o läst att det går att bota, eller åtminstone mildra. Inte skoj att sitta i en bil o bli illamående, har kompisar som drabbats o varit tvungna att pendla med tåg till behandlingar, det måste vara ännu värre.
Nu är du igång, tiden kommer förhoppningsvis att rusa iväg som vanligt och snart är behandlingen färdig! Låter jag alltför optimistisk? Jo kanske, visst blir det tufft, men jag vet att du är väl förberedd och klarar detta galant. Varmaste styrkekramar!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

17 februari 2016 18:33

Jag har köpt åksjukemedicin idag.
Jag vet ju inte hur man förbereder sig för att sitta i buss och taxi i 4,5 timme per dag.
men som sagt, det är bara att gilla läget.
Kramen

 
Pia

Pia

16 februari 2016 21:06

Hoppas det blir att funka bra med pendlingen, besvärligt om du mår illa. Säger som Paula: finns det inget att ta mot illamående?
Kram <3

http://pimli.se/blogg

Kicki Fredlund

17 februari 2016 18:29

Jag har köpt åksjukemedel idag.

 
Ingen bild

Christine

16 februari 2016 21:24

Håller tummarna för att du får till en rutin som fungerar. Kram! 💖

Kicki Fredlund

17 februari 2016 18:28

Ja, fy fasen vad ska man annars göra.
Kram

 
Ingen bild

Ingrid

16 februari 2016 21:50

Om du har blomman Aloe Vera så är den super bra att smörja in sej med. Blir inga strål reaktioner då. Lycka till.

Kicki Fredlund

17 februari 2016 18:27

Jag har en aloveralotion, men jag har köpt ut den salva som jag blivit tillsagd att använda.

 
Cici

Cici

16 februari 2016 22:49

Det kommer antagligen att bli kämpigt, jag avundas dig inte, men det är i alla fall en begränsad tid, så du har något att se fram emot. Kämpa på!

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

17 februari 2016 18:26

Ja, det är bara att gilla läget.

 
Ingen bild

Ann-Marie

16 februari 2016 22:52

Hoppas att det bara var idag första dagen med stor anspänning och mycket som hände som gav upphov till illamåendet.
Varma hälsningar från Ann-Marie

Kicki Fredlund

17 februari 2016 07:48

Ja, man kan ju hoppas att det var så.

 
Menageriet

Menageriet

17 februari 2016 00:15

Men stackars Dig som fick ligga på en hård brits med armarna ovanför huvudet, med tanke på Din rygg! Det räcker ju med dom 15 minuterna också då!
Så roligt ändå, trots illamående, att träffa på en bekant? Det är nog många tränare som får förslitningar och måste lägga av? Kan ju inte vara så roligt när man har det intresset?
Hoppas Du sover gott inatt och kanske kan sova lite längre imorgon?
Lycka till med resor och behandlingar! Kramar! ♥♥♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

17 februari 2016 07:47

Man är ju tvungen att ligga på ett hårt underlag, annars skulle man inte ligga exakt lika vid varje strålning.
Jag sov dessvärre inte ett skit i natt, så nu somnar jag nog på bussen.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

17 februari 2016 06:44

Tråkigt med illamåendet, hoppas att det inte blir så varje dag.
Hoppsan, så lång resa för en kvart! Då vill det till att du har bra "lurböcker".
Idag får du det blåsigt, inget vidare strosarväder, tyvärr.
Det där är inte Svandammen utan en annan liten pöl i Stadsparken. Svandammen ligger rakt nedanför slottet med Fågelsångens konditori intill. Dit går du också lätt från Ackis.

http://gyllensilver.eordpress.com

Kicki Fredlund

17 februari 2016 07:45

Jag hopas också att jag ska slippa bli åksjuk på bussen. Ska gå till apoteket idag och köpa postafen eller nåt liknande.
Asch då är det blåsigt i U-a idag, jag som tyckte det var så bra att vi har 0-gradigt nu på morgonen.
jag misstänkte nog att det där inte var Svandammen, får leta reda på den senare.

 
BatongAmanda

BatongAmanda

17 februari 2016 13:22

BAMSEKRAM

http://batongamanda2016.blogspot.se

Kicki Fredlund

17 februari 2016 18:22

Tack!
Kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards