Alla inlägg under februari 2016

Av Kicki Fredlund - 24 februari 2016 17:00

Här Här det rejält fastfruset.  

Av Kicki Fredlund - 24 februari 2016 07:43

 

Iskallt måste man väl tycka att det är att skulptera i detta material.

Av Kicki Fredlund - 24 februari 2016 07:32

Trots att det var soligt i Uppsala i går, så var det väldigt blåsigt och ruggigt.


Jag hade sen behandlingstid (13.15), så jag hade gott om tid att se mig omkring (bussen kom fram 10.20), men det blev bara en kortare promenad.


 

sen satt jag och la pussel. Lyckades få dit nästan alla kantbitar, men det är ett ganska trist pussel, för det är så mycket lika färger.

Efter nån timme fick jag sällskap vid bordet av en tjej som också gillade att pussla, så vi satt där vid varsin bordskant tills det var dags för min behandling.


 

Det finns ett akvarie i väntrummet, som man kan vila ögonen på om man vill det. Annars är det väl kaffemaskinen som är mest intressant.

Jo, det finns ju veckotidningar och även pocketböcker som man kan läsa på plats.

Av Kicki Fredlund - 23 februari 2016 07:37

När jag nu påtvingat måste tillbringa ganska lång tid i Uppsala, så blir det många promenader i omgivningarna.


Man gör sina reflektioner.


 

T.ex att väldigt mycket folk är ute och promenerar...


 

Att det är otroligt rent på gångstigar och trottoarer..


 

Det här var det enda skräp jag såg under en halvtimmes promenerande, ett godispapper vid en busshållplats. Inte ens en fimp som låg och skräpade.


Men jag reflekterade också över hur vissa tror att de "äger" trottoaren. Flera gånger när jag mött två samtalande kvinnor i bredd, så har jag fått kliva upp i snödrivan för att vi skulle kunna mötas.


Nu är det dags att göra mig i ordning för min taxi som kommer vilket ögonblick som helst.





Av Kicki Fredlund - 23 februari 2016 07:32

 

Den här koltrasten(?) satt oblygt med sin lätt uppburrade fjäderdräkt ca en meter ifrån mig medan jag tog kort på den.

Av Kicki Fredlund - 22 februari 2016 17:58

Igår åkte jag alltså bara till Brukshundklubbens årsmöte.


Efter sedvanlig dagordning och val av ny styrelse (som inte var så ny)


 

Priser delades ut. Här har Gunnel fått en rosett för tre förstapris i lydnadsklass med sin Foppa.

Monica fick vikariera för vår ordförande Yvonne, som oturligt satt på Falu Djursjukhus med sin hund.


 

Ninni fick ta emot det ena priset efter det andra, för sina fina framgångar med sina hundar Menja och Kross.


 

Eller vad sägs om allt detta? Grattis Ninni!


 

Avslutades med den obligatoriska smörgåstårtan. Det är ICA i Hedemora som gör goda såna.

Av Kicki Fredlund - 22 februari 2016 07:07

Jag skulle egentligen varit på två årsmöten igår. Kl 11 i Borlänge på Boxerklubben GDLO och kl 15 på Brukshundklubbens.


Men när jag kom på att jag varken skulle hinna gå ut med hundarna eller fixa nån mat, eller hinna göra något annat hemma så avstod jag Boxerklubben.


Jag återkommer med bilder.


Nu ska jag fixa frukost. Taxin kommer kl 8 och en ny vecka i Uppsala (den andra)  börjar idag.

Av Kicki Fredlund - 22 februari 2016 06:59

 

Pistiller på en utblommad tulpan.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards